Gå til innhold

Hva synes dere om at folk sier "du er så schizo" og "jeg er så ocd i dag"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde de virkelig fått kjenne på hvordan det er å ha disse lidelsene i praksis og hvordan man kan få dem så hadde de kanskje ikke sagt det?

Synes dere med psykiske lidelser det er ugreit at utenforstående tuller med disse lidelsene og sier sånne ting?

De sier "du er så schizo" for å beskrive en virkelighetsfjern person og "jeg er så ocd" når de må ha alt perfekt rundt dem.

Anonymkode: 59d8c...0ad

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd det selv, men synes det er litt unødvendig å bruke de ordene feil når det finnes andre ord som beskriver det like så godt.

Anonymkode: 572fc...b9a

Skrevet

Litt rart når noen sier "du er så shizofren" når det egentlig bare er en som har konflikterende tanker og følelser. 

Orker ikke bry meg så mye, men jeg legger jo merke til det da. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om det. En ting jeg lar meg irritere av derimot er skribenter som bruker schizofren som ett ord for å ha flere personligheter. Skal du bruke fremmedord så bør du i hvert fall vite hva det betyr.

AnonymBruker
Skrevet

jeg hater det. for det gjør at psykisk sykdom blir vannet ut og at de som virkelig lider av ocd eller scizofreni ikke blir tatt seriøst

Anonymkode: 12b1c...c10

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (55 minutter siden):

En ting jeg lar meg irritere av derimot er skribenter som bruker schizofren som ett ord for å ha flere personligheter. Skal du bruke fremmedord så bør du i hvert fall vite hva det betyr.

Det er jo helt tragisk.

Anonymkode: 572fc...b9a

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Har ingen sterke følelser tilknyttet det. Jeg hører det svært sjeldent med schizofreni. Sikkert fordi det er så stigmatisert og tabu at det er skummelt å i det hele tatt spøke med. Har hørt mye jeg er så bipolar eller ocd da. Jeg forstår andre blir såret men jeg orker ikke bry meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...