Gå til innhold

Har du fått høre noe sårende av psykiatrien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd en del sårende. Ble f. Eks fortalt at jeg var den vanskeligste personen de har og at jeg ikke gikk ann å hjelpe (med påfølgende utkastelse fra dps). 

Anonymkode: 968ba...9d1

AnonymBruker
Skrevet

At jeg ikke hadde noe der å gjøre hvis jeg ikke ville ta nøyaktig den medisinen psykiater anbefalte (var åpen for å ta andre). "Vi er ett sykehus ikke hotell".

Anonymkode: 37b6e...487

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har opplevd en del sårende. Ble f. Eks fortalt at jeg var den vanskeligste personen de har og at jeg ikke gikk ann å hjelpe (med påfølgende utkastelse fra dps). 

Anonymkode: 968ba...9d1

Huff, det må være vondt å oppleve. Hvordan går det med deg nå?

Anonymkode: b713d...b6f

FjellOgDalar
Skrevet

Tja… Ikke så mye heldigvis. Kanskje at alkoholmisbruk ikke kledde en så oppegående person som meg. 

For det første: Hvem er det som kler å ha et rusproblem? For det andre er jeg ikke mer oppegående enn folk flest (tror jeg da). For det tredje: Det er mange særdeles oppegående personer som ruser seg. Dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med alle disse trådene hvor man er opphengt i "psykiatrien"?

Anonymkode: de04c...9e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva er det med alle disse trådene hvor man er opphengt i "psykiatrien"?

Kan ikke folk få spørre om det de ønsker? 

Skrevet (endret)

Nope.

(Måtte imidlertid en langvarig innleggelse til før jeg fikk oppfølging på DPS. Før det ble jeg definert som "for velfungerende". Det var jeg litt bitter over en periode, siden det nesten resulterte i selvmord og medførte langvarig sykefravær fra jobb og økonomiske problemer.)

Endret av adhoc
AnonymBruker
Skrevet
adhoc skrev (19 minutter siden):

Nope.

(Måtte imidlertid en langvarig innleggelse til før jeg fikk oppfølging på DPS. Før det ble jeg definert som "for velfungerende". Det var jeg litt bitter over en periode, siden det nesten resulterte i selvmord og medførte langvarig sykefravær fra jobb og økonomiske problemer.)

Kan jeg spørre hva som var problemstillingen? Skjønner at du var bitter en periode, du trengte jo hjelp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jeg spørre hva som var problemstillingen? Skjønner at du var bitter en periode, du trengte jo hjelp.

Bipolar lidelse med stadig hyppigere svingninger og dypere depresjoner over flere år.

psykedeliker
Skrevet

Ikke noe "sårende", men har vært utsatt for kvalifiserte krenkelser.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Ikke noe "sårende", men har vært utsatt for kvalifiserte krenkelser.

Hva er en kvalifisert krenkelse? 

AnonymBruker
Skrevet
adhoc skrev (28 minutter siden):

Bipolar lidelse med stadig hyppigere svingninger og dypere depresjoner over flere år.

Høres fryktelig tungt ut.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva er en kvalifisert krenkelse?

En påstand det ikke er mulig å forsvare seg mot.

Skrevet

Midt i en svær selvmordskrise: «Men du har allerede fått så mye behandling, Munja» etterfulgt av himling med øynene. 

AnonymBruker
Skrevet
Munja skrev (1 time siden):

Midt i en svær selvmordskrise: «Men du har allerede fått så mye behandling, Munja» etterfulgt av himling med øynene. 

Huff, så vondt. Hva skjedde så?

AnonymBruker
Skrevet

"Du vil ikke være her du". Behandler til meg under en av de første samtalene under innleggelse. Jeg ville jo det, men jeg var redd og nervøs.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Huff, så vondt. Hva skjedde så?

Jeg ble innlagt. Men følte meg bare som en byrde etter den kommentaren. 

AnonymBruker
Skrevet
Munja skrev (5 minutter siden):

Fikk du god hjelp og ble friskere?

AnonymBruker
Skrevet
Munja skrev (7 minutter siden):

Var behandleren lege?

Skrevet

Den mest sjokkerende enkeltkommentaren kom fra psykologen min på DPS.

Jeg hadde diagnose tilpasningsforstyrrelse etter tidligere innleggelse og jeg opplevde et tilbakefall som jeg selv og fastlegen mente helt klart oppfylte kravene til en depresjon. Jeg ble dårligere og dårligere, så mistet jeg også jobben, og fastlegen hadde bedt meg spørre psykologen om det fantes noen form for tilbud i sommerferien (psykologen skulle ha ferie).

Hun svarte bare avvisende: «Nei, du blir ikke psykotisk på tre uker.»

Jeg ble så forvirret og sjokkert at jeg ikke klarte å svare noe eller spørre om noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...