Gå til innhold

Har du fått høre noe sårende av psykiatrien?

Anbefalte innlegg

Skrevet
34 minutes ago, AnonymBruker said:

"Du vil ikke være her du". Behandler til meg under en av de første samtalene under innleggelse. Jeg ville jo det, men jeg var redd og nervøs.

Anonymkode: b713d...b6f

Om det er det mest sårende du har fått høre er du heldig. 

Anonymkode: 968ba...9d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg er nok det. Du sier det som om at det er vanlig å bli såret?

Skrevet

Jeg har hatt mange behandlere, men de har aldri sagt noe som jeg har oppfattet som sårende. Har ikke alltid være enig med behandler, men har alltid vært en saklig diskusjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor fikk du behov for å påpeke dette?

Skrevet

Gikk på skole 2 uker i forbindelse med innleggelse med familieavdeling da jeg var 11 år…

den ene læreren der (det var 2), tok en samtale med meg, der han stadig gjentok at jeg var «arrogant». Det var ikke den andre eleven som gikk der.

jeg ble ikke såret der og da, men etter at jeg har blitt voksen, og tenker tilbake, så tenker jeg… «hva?? Unnskyld? Hva var det jeg gjorde feil som fikk han til å kommentere noe sånt?

AnonymBruker
Skrevet
Marye skrev (1 minutt siden):

Gikk på skole 2 uker i forbindelse med innleggelse med familieavdeling da jeg var 11 år…

den ene læreren der (det var 2), tok en samtale med meg, der han stadig gjentok at jeg var «arrogant». Det var ikke den andre eleven som gikk der.

jeg ble ikke såret der og da, men etter at jeg har blitt voksen, og tenker tilbake, så tenker jeg… «hva?? Unnskyld? Hva var det jeg gjorde feil som fikk han til å kommentere noe sånt?

Huff, han ble tydeligvis trigget av deg. Lite profesjonell opptreden.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg var tvangsinnlagt på ett sykehjem og ble tvunget til å spise mens jeg brakk meg. Jeg hadde alvorlig parkinsonisme fra en altfor høy dose haldol. Gikk med dette mange uker før tilsynslegen gadd bruke 5 minutter på å justere dosen. Generelt negative, uprofesjonelle bondetamper til pleiere, som svarte surt og nektet meg å røyke mer enn 10 om dagen som er ulovlig tvangsbruk. Ikke en fornuftig annen pasient å snakke med, bare tungt skadede pasienter. Ei dreit på seg når hun satt i tv stuen. ++++ 

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

Jeg var tvangsinnlagt på ett sykehjem og ble tvunget til å spise mens jeg brakk meg. Jeg hadde alvorlig parkinsonisme fra en altfor høy dose haldol. Gikk med dette mange uker før tilsynslegen gadd bruke 5 minutter på å justere dosen. Generelt negative, uprofesjonelle bondetamper til pleiere, som svarte surt og nektet meg å røyke mer enn 10 om dagen som er ulovlig tvangsbruk. Ikke en fornuftig annen pasient å snakke med, bare tungt skadede pasienter. Ei dreit på seg når hun satt i tv stuen. ++++ 

Huff! Hvorfor ble du tvangsinnlagt?

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (6 minutter siden):

Leit å høre at du gikk gjennom dette… håper dette ikke skjer fortsatt 🥲

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Huff! Hvorfor ble du tvangsinnlagt?

Marye skrev (11 minutter siden):

Leit å høre at du gikk gjennom dette… håper dette ikke skjer fortsatt 🥲

De mente jeg hadde hebefren schizofreni og at det var fare for kronifisering. Hva ett opphold på ett høl på flatbygda skulle hjelpe med det vet jeg ikke. Dette var ganske lenge siden. Psykiatrien har nok blitt bedre. Jeg hadde bmi på 17.

Endret av Worriesome Plenty 2
AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (3 minutter siden):

De mente jeg hadde hebefren schizofreni og at det var fare for kronifisering. Hva ett opphold på ett høl på flatbygda skulle hjelpe med det vet jeg ikke. Dette var ganske lenge siden. Psykiatrien har nok blitt bedre.

Har du ikke vært innlagt siden?

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du ikke vært innlagt siden?

Jo i 4 dager en gang. Men jeg har gått en del på poliklinikk på dps.

stjernestøv
Skrevet

sist jeg var innlagt sa en av de ansatte"de kan ikke holde deg her". Fikk inntrykk av at hun ville jeg skulle reise hjem men det var jo det jeg ville så maste om det, ble der bare to uker da. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 timer siden):

sist jeg var innlagt sa en av de ansatte"de kan ikke holde deg her". Fikk inntrykk av at hun ville jeg skulle reise hjem men det var jo det jeg ville så maste om det, ble der bare to uker da. 

Veldig unødvendig kommentar av den ansatte.

Skrevet

Har egentlig ikke fått høre noe hittil. Men har vært frustrerende når de ikke har forstått hva jeg slet med. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig unødvendig kommentar av den ansatte.

ja det syns jeg også. 

AnonymBruker
Skrevet

"Sånne som deg har ikke godt av være innlagt" Så på meg som en levende diagnose

Anonymkode: 941fd...336

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

"Sånne som deg har ikke godt av være innlagt" Så på meg som en levende diagnose

Hvilken diagnose har du? Så ufint og uprofesjonelt!.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken diagnose har du? Så ufint og uprofesjonelt!.

Bra det ikke bare er meg som synes den kommentaren var ufin.

Har borderline personlighetsforstyrrelse 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...