AnonymBruker Skrevet 23. juni Skrevet 23. juni Ved oppstart av litium så sa ramset psykiater opp ting som var viktige når man brukte litium og der i blant sa han at det var viktig å snakke med lege hvis man planla å bli gravid mtp litium. Hvorfor er det viktig? Jeg turte ikke spørre hvorfor fordi jeg tenkte det ville være rart å spørre siden jeg ikke har planer om å bli gravid, så jeg spør derfor heller her inne hvor jeg kan være anonym. Anonymkode: d903a...6d0 0 Siter
nachnoo Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Sannsynligvis skjer det intet galt. Tidligere mente man at bruk av li i første trimester kunne gi en svak øket forekomst av en hjertefeil (Ebsteins anomali). Nyere forskning peker mer mot at dette ikke er tilfelle, og ordlyden i dag er "man kan ikke sikkert utelukke at....." 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni nachnoo skrev (8 timer siden): Sannsynligvis skjer det intet galt. Tidligere mente man at bruk av li i første trimester kunne gi en svak øket forekomst av en hjertefeil (Ebsteins anomali). Nyere forskning peker mer mot at dette ikke er tilfelle, og ordlyden i dag er "man kan ikke sikkert utelukke at....." Tusen takk for svar, greit å vite. Anonymkode: d903a...6d0 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.