AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Hei! Jeg har vært her på forumet siden jeg først ble psykisk syk og er stort sett innom og svarer hver dag. Jeg lurer litt på om jeg kanskje har blitt for opphengt i psykiatri og psyken min og at dette hindrer meg fra å bli bedre? Hva tenker dere og hva føler dere andre på ift det? Er forumet bra eller dårlig og burde jeg kanskje ta en pause og fokusere på det friske IRL? Anonymkode: b790a...183 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei! Jeg har vært her på forumet siden jeg først ble psykisk syk og er stort sett innom og svarer hver dag. Jeg lurer litt på om jeg kanskje har blitt for opphengt i psykiatri og psyken min og at dette hindrer meg fra å bli bedre? Hva tenker dere og hva føler dere andre på ift det? Er forumet bra eller dårlig og burde jeg kanskje ta en pause og fokusere på det friske IRL? Anonymkode: b790a...183 Du kan prøve å ta en pause hvordan det påvirker deg? Anonymkode: e95c3...935 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan prøve å ta en pause hvordan det påvirker deg? Anonymkode: e95c3...935 Ja kan jo alltids prøve. Men spørs om jeg klarer å holde meg unna for det har jo på en måte blitt en del av rutinen min å være her inne, og jeg har ikke så mye annet som skjer i livet men. Anonymkode: b790a...183 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja kan jo alltids prøve. Men spørs om jeg klarer å holde meg unna for det har jo på en måte blitt en del av rutinen min å være her inne, og jeg har ikke så mye annet som skjer i livet men. Anonymkode: b790a...183 Du kan bestemme deg for å bytte ut forumet med en spasertur og en bok? Eller bare kutte ned litt på tiden du bruker her inne? Anonymkode: e95c3...935 0 Siter
Glitter Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Er nok litt avhengig jeg også, men ønsker ikke slutte av den grunn. Mange er avhengig av kaffe også uten at de trenger å slutte. Du må kjenne på om aktiviteten på forumet er positiv eller negativ uavhengig av om du er avhengig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du kan bestemme deg for å bytte ut forumet med en spasertur og en bok? Eller bare kutte ned litt på tiden du bruker her inne? Anonymkode: e95c3...935 Ja, tenker jeg kanskje begynner med å redusere tiden her inne. Kan sikkert være bra med litt annen input. Anonymkode: b790a...183 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Glitter skrev (9 minutter siden): Er nok litt avhengig jeg også, men ønsker ikke slutte av den grunn. Mange er avhengig av kaffe også uten at de trenger å slutte. Du må kjenne på om aktiviteten på forumet er positiv eller negativ uavhengig av om du er avhengig. Det var ett fornuftig argument. Jeg tror nok at for meg er det begge deler (både positivt og negativt), så kan sikkert være greit å redusere tiden her inne litt. Anonymkode: b790a...183 0 Siter
Sokk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja kan jo alltids prøve. Men spørs om jeg klarer å holde meg unna for det har jo på en måte blitt en del av rutinen min å være her inne, og jeg har ikke så mye annet som skjer i livet men. Anonymkode: b790a...183 Hvis man skal endre adferd, så er det mye enklere å fokusere på noe positivt, altså noe man skal gjøre, enn det er å la være å gjøre et eller annet. Så hva med at du heller finner på noe du kan tenke deg å fylle livet med og forsøker å gjøre noe med det? Da vil du automatisk bruke mindre tid på forumet etter hvert som livet ditt og tiden din blir fylt opp av andre ting. 0 Siter
Glitter Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var ett fornuftig argument. Jeg tror nok at for meg er det begge deler (både positivt og negativt), så kan sikkert være greit å redusere tiden her inne litt. Anonymkode: b790a...183 Er ikke verre enn å forsøke og se hva det gjør med din subjektive opplevelse. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Sokk skrev (1 minutt siden): Hvis man skal endre adferd, så er det mye enklere å fokusere på noe positivt, altså noe man skal gjøre, enn det er å la være å gjøre et eller annet. Så hva med at du heller finner på noe du kan tenke deg å fylle livet med og forsøker å gjøre noe med det? Da vil du automatisk bruke mindre tid på forumet etter hvert som livet ditt og tiden din blir fylt opp av andre ting. Godt forslag, skal forsøke finne noe. Anonymkode: b790a...183 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Glitter skrev (1 time siden): Er ikke verre enn å forsøke og se hva det gjør med din subjektive opplevelse. Sant det tror jeg skal gi det et forsøk. Anonymkode: b790a...183 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.