Gå til innhold

For opphengt i psykiatri? = Burde jeg ta en pause fra forumet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har vært her på forumet siden jeg først ble psykisk syk og er stort sett innom og svarer hver dag. Jeg lurer litt på om jeg kanskje har blitt for opphengt i psykiatri og psyken min og at dette hindrer meg fra å bli bedre? Hva tenker dere og hva føler dere andre på ift det? Er forumet bra eller dårlig og burde jeg kanskje ta en pause og fokusere på det friske IRL?

Anonymkode: b790a...183

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei! Jeg har vært her på forumet siden jeg først ble psykisk syk og er stort sett innom og svarer hver dag. Jeg lurer litt på om jeg kanskje har blitt for opphengt i psykiatri og psyken min og at dette hindrer meg fra å bli bedre? Hva tenker dere og hva føler dere andre på ift det? Er forumet bra eller dårlig og burde jeg kanskje ta en pause og fokusere på det friske IRL?

Du kan prøve å ta en pause hvordan det påvirker deg?

Anonymkode: e95c3...935

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan prøve å ta en pause hvordan det påvirker deg?

Ja kan jo alltids prøve. Men spørs om jeg klarer å holde meg unna for det har jo på en måte blitt en del av rutinen min å være her inne, og jeg har ikke så mye annet som skjer i livet men.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja kan jo alltids prøve. Men spørs om jeg klarer å holde meg unna for det har jo på en måte blitt en del av rutinen min å være her inne, og jeg har ikke så mye annet som skjer i livet men.

Du kan bestemme deg for å bytte ut forumet med en spasertur og en bok? Eller bare kutte ned litt på tiden du bruker her inne?

Skrevet

Er nok litt avhengig jeg også, men ønsker ikke slutte av den grunn. Mange er avhengig av kaffe også uten at de trenger å slutte. 

Du må kjenne på om aktiviteten på forumet er positiv eller negativ uavhengig av om du er avhengig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du kan bestemme deg for å bytte ut forumet med en spasertur og en bok? Eller bare kutte ned litt på tiden du bruker her inne?

Ja, tenker jeg kanskje begynner med å redusere tiden her inne. Kan sikkert være bra med litt annen input. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (9 minutter siden):

Er nok litt avhengig jeg også, men ønsker ikke slutte av den grunn. Mange er avhengig av kaffe også uten at de trenger å slutte. 

Du må kjenne på om aktiviteten på forumet er positiv eller negativ uavhengig av om du er avhengig. 

Det var ett fornuftig argument. Jeg tror nok at for meg er det begge deler (både positivt og negativt), så kan sikkert være greit å redusere tiden her inne litt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis man skal endre adferd, så er det mye enklere å fokusere på noe positivt, altså noe man skal gjøre, enn det er å la være å gjøre et eller annet.

Så hva med at du heller finner på noe du kan tenke deg å fylle livet med og forsøker å gjøre noe med det? Da vil du automatisk bruke mindre tid på forumet etter hvert som livet ditt og tiden din blir fylt opp av andre ting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var ett fornuftig argument. Jeg tror nok at for meg er det begge deler (både positivt og negativt), så kan sikkert være greit å redusere tiden her inne litt. 

Er ikke verre enn å forsøke og se hva det gjør med din subjektive opplevelse. 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (1 minutt siden):

Hvis man skal endre adferd, så er det mye enklere å fokusere på noe positivt, altså noe man skal gjøre, enn det er å la være å gjøre et eller annet.

Så hva med at du heller finner på noe du kan tenke deg å fylle livet med og forsøker å gjøre noe med det? Da vil du automatisk bruke mindre tid på forumet etter hvert som livet ditt og tiden din blir fylt opp av andre ting. 

Godt forslag, skal forsøke finne noe.

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Er ikke verre enn å forsøke og se hva det gjør med din subjektive opplevelse. 

Sant det tror jeg skal gi det et forsøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...