Gå til innhold

Erfaring med Tolvon eller Remeron mot angst og depresjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg vurderer å begynne på Tolvon eller Remeron. Bruker fra Lamictal uten tilstrekkelig effekt på angst og depresjon. Har prøvd Brintellix i fire uker , men diare og kvalme som bivirkning er lite greit. 

Noen som har har prøvd eller bruker disse medisinene , ikke som sovemedisin , men mot depresjon og angst? 

Anonymkode: cfdb9...cf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd Remeron som AD en kort periode. Jeg fikk bivirkningene med mye søvn i begynnelsen (det ble gradvis bedre) og litt økt appetitt (jeg var veldig redd for vektøkning så jeg autoseponerte pga jeg gikk bittelitt opp i vekt, jeg anbefaler å følge en nedtrappingsplan med samråd med lege). Det veldig positive er at den ikke ødelegger seksualfunksjonen sånn som SSRI, snarere tvert imot hehe.

Jeg vet ikke noe om effekt, jeg var ganske svingende i den korte perioden jeg gikk på den.

Jeg har forresten også brukt Brintellix og kvalmen gikk over etterhvert hos meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Har testet Remeron, men stoppet etter kort tid pga sterk forverring av uro og at det ble (enda mer) umulig å sitte i ro, måtte bevege meg konstant. Vil tro dette er litt mindre vanlig bivirkninger da jeg fikk den forskrevet pga dens sederende effekt. Også testet Brintellix en kort stund, men tolker posten din som at det ikke er denne du etterspør erfaringer med

Anonymkode: 5ce7a...6cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble såpass trøtt av Remeron at jeg måtte slutte, da hadde jeg ikke brukt den lenge nok til at den hadde begynt å kunne få effekt på depresjon så akkurat det kan jeg ikke si noe om.

Anonymkode: 9fbf4...592

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...