Gå til innhold

Fluanxol og paranoia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått fluanxol utskrevet av fastlegen. Er det noen som har erfaring med den? Spesielt mot paranoia? Eller psykose? 

Hvor lang tid tok det før den funket eller funket den ikke osv? 

Fikk du noen bivirkninger? 

Anonymkode: 6ba8a...5a2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte den en stund, fungerte greit og hadde ingen bivirkninger. 

Anonymkode: c3e34...53d

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Det er en gammel medisin. I høyere doser kan den gi nevrologiske bivirkninger. Jeg fikk akutt dystoni. Som er ufarlig og det finnes behandling for.

Har du prøvd mye annet ettersom du blir satt på en slik gammel medisin på den indikasjonen? Vet den er vanlig mot angst. Men ofte vil man jo få ett atypisk antipsykotisk preparat før man prøver gamle greier på psykose..

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Worriesome Plenty 2 said:

Det er en gammel medisin. I høyere doser kan den gi nevrologiske bivirkninger. Jeg fikk akutt dystoni. Som er ufarlig og det finnes behandling for.

Har du prøvd mye annet ettersom du blir satt på en slik gammel medisin på den indikasjonen? Vet den er vanlig mot angst. Men ofte vil man jo få ett atypisk antipsykotisk preparat før man prøver gamle greier på psykose..

Men hva er negativt med de gamle? Er de ikke like bra isåfall hvorfor ikke? 

Grunnen er bare at jeg leste den var bra så det var den jeg ba om. 

Anonymkode: 6ba8a...5a2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...