Sokk Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Jeg har akkurat begynt i gruppeterapi, men jeg merker jeg har en del ting jeg gjerne heller skulle snakket med en psykolog/psykiater om. Men det har jeg ikke tilgang til. Så spørsmålet mitt er egentlig om jeg kan «bruke» en sånn gruppe som psykolog? Og ta opp de samme tingene som jeg ville tatt opp med en psykolog? Eller er det f.eks ting det ikke er lov å snakke om? Jeg har ikke helt fått taket på hvordan det fungerer eller hvilke regler som gjelder. (jeg ser ikke helt nytten av å bruke årevis på å diskutere gruppedynamikken). 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Jeg tror man kan ta opp alt man ønsker? Anonymkode: bba0d...188 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Sokk skrev (1 minutt siden): Hva med sex? Seksuell vold? Jeg ville tenkt at det er innafor, men er du usikker kan du kanskje ta det opp med gruppeleder på forhånd? Anonymkode: 972f0...da9 0 Siter
Sokk Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden Ja, men allerede der har jeg på en måte begynt. Når det er ting man skammer seg veldig over så er det jo vanskeligere å fortelle det til nesten 10 pers sammenlignet med å fortelle til 1 som er forpliktet til å opptre profesjonelt (men som dessverre ikke alltid gjør det likevel). Og hvis man forteller noe fælt så skader man 10 vs å skade 1. Men jeg klarer ikke gå resten av livet uten å stikke hull på den byllen, tror jeg. For jeg tror det er det som ligger bak mange av tankene jeg har når jeg er deprimert og som forteller meg at jeg er helt ødelagt og at eneste utvei er døden. Men jeg vet ikke, kanskje kommer det fra noe annet. 0 Siter
Sokk Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden Men altså, jeg har jo god tid på å vurdere. Jeg bare fikk litt panikk nå over at jeg bare skal begrave det for alltid. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Sokk skrev (Akkurat nå): Ja, men allerede der har jeg på en måte begynt. Når det er ting man skammer seg veldig over så er det jo vanskeligere å fortelle det til nesten 10 pers sammenlignet med å fortelle til 1 som er forpliktet til å opptre profesjonelt (men som dessverre ikke alltid gjør det likevel). Og hvis man forteller noe fælt så skader man 10 vs å skade 1. Men jeg klarer ikke gå resten av livet uten å stikke hull på den byllen, tror jeg. For jeg tror det er det som ligger bak mange av tankene jeg har når jeg er deprimert og som forteller meg at jeg er helt ødelagt og at eneste utvei er døden. Men jeg vet ikke, kanskje kommer det fra noe annet. Jeg ville tatt det opp med gruppeleder på forhånd. Du skriver at vedkommende ikke alltid opptrer profesjonelt. Hva tenker du på da? Anonymkode: bba0d...188 0 Siter
Sokk Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville tatt det opp med gruppeleder på forhånd. Du skriver at vedkommende ikke alltid opptrer profesjonelt. Hva tenker du på da? Anonymkode: bba0d...188 Gruppeleder har så langt opptrådt profesjonelt. Jeg har prøvd å komme inn på dette med en psykolog tidligere og det gikk veldig galt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Sokk skrev (2 minutter siden): Men altså, jeg har jo god tid på å vurdere. Jeg bare fikk litt panikk nå over at jeg bare skal begrave det for alltid. Om gruppeleder skulle sagt at det ikke er ok. Har du mulighet til å gå i privat, individuell terapi? Anonymkode: bba0d...188 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Sokk skrev (Akkurat nå): Gruppeleder har så langt opptrådt profesjonelt. Jeg har prøvd å komme inn på dette med en psykolog tidligere og det gikk veldig galt. Hvordan galt da? Leit å høre. Anonymkode: bba0d...188 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Sokk skrev (Akkurat nå): Gruppeleder har så langt opptrådt profesjonelt. Jeg har prøvd å komme inn på dette med en psykolog tidligere og det gikk veldig galt. Hva skjedde? Anonymkode: 972f0...da9 0 Siter
Sokk Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om gruppeleder skulle sagt at det ikke er ok. Har du mulighet til å gå i privat, individuell terapi? Anonymkode: bba0d...188 Kanskje om 5 år, men ikke før. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Sokk skrev (11 minutter siden): Eller er det f.eks ting det ikke er lov å snakke om? Hvorfor spør du ikke Pasient- og brukerombudet om dette? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Er ikke du legestudent selv og kan vurdere dette selv eller tar jeg feil Anonymkode: c655e...ac2 0 Siter
Sokk Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan galt da? Leit å høre. Anonymkode: bba0d...188 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva skjedde? Anonymkode: 972f0...da9 Hun misforsto totalt og forsøkte ikke å oppklare. Jeg skjønte det gikk galt allerede i timen og fikk en kraftig stressreaksjon da jeg kom ut. Leste senere i journalen hvor hun fremstilte det totalt motsatt, jeg var tydeligvis utro gjentatte ganger mot «kjæresten min» ifølge psykologen (vi har aldri vært sammen og han har vært kjempeslem, men jeg trenger at noen sier det, jeg trenger at noen sier at ikke alt er min feil, fordi først da kan jeg kanskje tro på det). 0 Siter
Sokk Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke du legestudent selv og kan vurdere dette selv eller tar jeg feil Anonymkode: c655e...ac2 Hvis så var tilfelle hadde jeg kanskje ikke laget denne tråden? 0 Siter
Sokk Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden psykedeliker skrev (5 minutter siden): Hvorfor spør du ikke Pasient- og brukerombudet om dette? Fordi ikke alt handler om juridiske rettigheter og plikter. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Sokk skrev (1 minutt siden): Hun misforsto totalt og forsøkte ikke å oppklare. Jeg skjønte det gikk galt allerede i timen og fikk en kraftig stressreaksjon da jeg kom ut. Leste senere i journalen hvor hun fremstilte det totalt motsatt, jeg var tydeligvis utro gjentatte ganger mot «kjæresten min» ifølge psykologen (vi har aldri vært sammen og han har vært kjempeslem, men jeg trenger at noen sier det, jeg trenger at noen sier at ikke alt er min feil, fordi først da kan jeg kanskje tro på det). Det må ha vert vanskelig. Men om du ikke kan ta det opp i gruppeterapien og heller ikke har mulighet til individuell samtaler kanskje det kan være aktuelt å snakke med en venninne du stoler på? Anonymkode: 972f0...da9 0 Siter
Sokk Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det må ha vert vanskelig. Men om du ikke kan ta det opp i gruppeterapien og heller ikke har mulighet til individuell samtaler kanskje det kan være aktuelt å snakke med en venninne du stoler på? Anonymkode: 972f0...da9 Det er for ille. Jeg klarer ikke å vite at de vet dette om meg. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Sokk skrev (Akkurat nå): Fordi ikke alt handler om juridiske rettigheter og plikter. Hvorfor spør du da om hva som er lov? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.