Gå til innhold

Hva er det lov å snakke om i gruppeterapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sokk skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg skal ta det opp med gruppen i sånne generelle vendinger.

Det er ikke bare en enkelt episode, det er mange hendelser, men alt henger sammen. Hvis jeg hadde 100% visst hva jeg mente selv, så hadde det kanskje ikke vært så stort problem for meg. Jeg vet at jeg har gjort dumme ting, men jeg skulle ønske jeg ikke fortjente alt. Jeg tror jeg også gjerne vil forstå hvorfor jeg har gjort ting, og kanskje vil det gjøre det mulig å tilgi meg selv. 

Hvis du trenger å få snakket ordentlig om dette, så kan du evt. be om noen samtaler på Oslo krisesenter. Da trenger du ingen henvisning, de er vant til å snakke om slike temaer - og du kan velge om du vil ha flere samtaler dersom du synes det gir mening. 

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sokk

19

• AnonymBruker

16

• psykedeliker

5

• frosken

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet
frosken skrev (8 timer siden):

Hvis du trenger å få snakket ordentlig om dette, så kan du evt. be om noen samtaler på Oslo krisesenter. Da trenger du ingen henvisning, de er vant til å snakke om slike temaer - og du kan velge om du vil ha flere samtaler dersom du synes det gir mening. 

Takk for tips. I dette tilfellet tror jeg ikke relasjonen var nær nok, vi ble aldri kjærester. Ting som er gjort mot meg er bare en brøkdel av problemet, jeg strever egentlig mest med alle tingene jeg har gjort selv i tilknytning til dette. Det ligger 10 år tilbake i tid, så kanskje burde jeg bare glemme det hele, og det gjorde jeg også en god stund, men dette har altså kommet opp veldig mye de siste 2,5 årene og jeg har åpenbart ikke klart å legge det bak meg.

Men det er nyttig å vite om tilbudet, takk for tips. 

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (13 timer siden):

Slik du bruker det her, ja. Men du brukte ikke anførselstegn i overskriften.

Er du autist? Siden du tolker alt så bokstavlig og ikke ser ut til å forstå nyanser i kommunikasjon.

Anonymkode: ce1e3...6c7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...