Gå til innhold

Trang til å selvskade...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen andre her inne som kjenner på trang til å selvskade (som selvstraff eller andre grunner) når det tenker på ting de har gjort som de angrer på? Jeg bare lurer på om det er noe en kan gjøre for å slippe de tankene? For min del er det 'bare' tanker da, for veldig veldig sjeldent jeg agerer på det men det er jo plagsomt og ødeleggende likevel.

Anonymkode: b06a6...8b1

Skrevet

Jeg bedrev alvorlig selvskading hvor jeg måtte på sykehus for å operere. Mange ganger skjede det. Selvskadet også i mindre alvorlighet uten behov for noen operasjon. 

Det som egentlig hjalp meg ut av det var den store skammen rundt å stadig måtte oppsøke helsevesenet for selvskadingen. Februar for to år siden sa jeg til meg selv at dette her var absolutt siste gangen. Og så langt har jeg holdt det jeg lovet meg selv og kirurgen om st dette var siste gang. 

For min del handlet det om å bare bestemme meg for at nok var nok. Før da jeg prøvde å slutte, men var ambivalent til å gi slipp på det, da klarte jeg det ikke fordi det var ikke noen standpunkt eller forpliktelser vedrørende å slutte.

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (21 minutter siden):

Jeg bedrev alvorlig selvskading hvor jeg måtte på sykehus for å operere. Mange ganger skjede det. Selvskadet også i mindre alvorlighet uten behov for noen operasjon. 

Det som egentlig hjalp meg ut av det var den store skammen rundt å stadig måtte oppsøke helsevesenet for selvskadingen. Februar for to år siden sa jeg til meg selv at dette her var absolutt siste gangen. Og så langt har jeg holdt det jeg lovet meg selv og kirurgen om st dette var siste gang. 

For min del handlet det om å bare bestemme meg for at nok var nok. Før da jeg prøvde å slutte, men var ambivalent til å gi slipp på det, da klarte jeg det ikke fordi det var ikke noen standpunkt eller forpliktelser vedrørende å slutte.

Bra du har sluttet. Men selvskading innebærer selvmordsforsøk også da... 

Anonymkode: 3e556...2b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Bra du har sluttet. Men selvskading innebærer selvmordsforsøk også da... 

Anonymkode: 3e556...2b3

Ja. Det vet jeg og har slitt med det også. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (9 minutter siden):

Ja. Det vet jeg og har slitt med det også. 

Anonymkode: 07dd5...5ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Anonymkode: 07dd5...5ca

❤️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...