Gå til innhold

Hvilken avtale har du med psykiatrien nå i ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har ringeavtale hvor vikar for behandler skal ringe meg på en gitt dag, og så kan jeg selv ta kontakt ved behov. Dette er DPS. 

Endret av Vendi
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Vendi skrev (21 minutter siden):

Har ringeavtale hvor vikar for behandler skal ringe meg på en gitt dag, og så kan jeg selv ta kontakt ved behov. Dette er DPS. 

Kjempegodt tilbud🙌

Anonymkode: 3b091...516

AnonymBruker
Skrevet

I ferien til min behandler får jeg en som erstatter behandleren min når hun har ferie. Må ha medisinen min hver uke og, da det er viktig.

Anonymkode: a9338...fc1

AnonymBruker
Skrevet

Ingen oppfølging i ferien. 5 uker uten altså. 

Anonymkode: 31a30...129

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I ferien til min behandler får jeg en som erstatter behandleren min når hun har ferie. Må ha medisinen min hver uke og, da det er viktig.

Får du medisin av behandleren din?

Skrevet
Glitter skrev (21 timer siden):

Ja, men jeg kan ikke se at er noe å være sjalu på. Det har vært et helvete og det er en stor seier for meg å faktisk greie meg uten så mye oppfølging. 

De som er sjalu på det har dårlig innsikt i hva det innebærer å ha det slik. 

Mange som har/har hatt det grisedårlig lenge, og som ikke føler de får god hjelp og oppfølging. Man er kanskje ikke nødvendigvis sjalu, men at det kan være sårt. Er samtidig enig i at man ikke alltid trenger å si hva man tenker. 

Skrevet (endret)
Munja skrev (10 minutter siden):

Mange som har/har hatt det grisedårlig lenge, og som ikke føler de får god hjelp og oppfølging. Man er kanskje ikke nødvendigvis sjalu, men at det kan være sårt. Er samtidig enig i at man ikke alltid trenger å si hva man tenker. 

Ja klart det kan føles sårt. Men fortjener jeg som har fått mye hjelp å bli møtt på den måten? I think not.

Rett sinnet der det hører hjemme. De som bestemmer hvem og hva slags hjelp den enkelte får. 

Jeg hadde et dramatisk og alvorlig funksjonsfall (ifølge journal). Det måtte gjøres noe med.

Endret av Glitter
Skrevet
Glitter skrev (7 minutter siden):

Ja klart det kan føles sårt. Men fortjener jeg som har fått mye hjelp å bli møtt på den måten? I think not.

Rett sinnet der det hører hjemme. De som bestemmer hvem og hva slags hjelp den enkelte får. 

Jeg hadde et dramatisk og alvorlig funksjonsfall (ifølge journal). Det måtte gjøres noe med.

Ja, det kommer jo an på funksjonstap og hvor syk man er. I tillegg kommer det an på diagnose - ulike lidelser møtes på ulik måte og det kan også føles urettferdig.

Skrevet
Munja skrev (3 minutter siden):

Ja, det kommer jo an på funksjonstap og hvor syk man er. I tillegg kommer det an på diagnose - ulike lidelser møtes på ulik måte og det kan også føles urettferdig.

Ja det er jeg klar over. Jeg har hatt emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og det var ikke så digg det. Men så ble den tatt vekk og jeg fikk shizoaffektiv lidelse. Fikk mer hjelp i etterkant av det. Fikk noen dager innleggelse før, mens nå ble jeg skrevet ut av en 7 måneder lang tvangsinnleggelse. 

Så har en del erfaring med hvordan ulike diagnose gav ulik behandling. 

Fortsatt ikke ok å få slike kommentarer. 

Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Ja det er jeg klar over. Jeg har hatt emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og det var ikke så digg det. Men så ble den tatt vekk og jeg fikk shizoaffektiv lidelse. Fikk mer hjelp i etterkant av det. Fikk noen dager innleggelse før, mens nå ble jeg skrevet ut av en 7 måneder lang tvangsinnleggelse. 

Jeg tenker generelt, ikke deg direkte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får du medisin av behandleren din?

Ja

AnonymBruker
Skrevet

Tre uker uten oppfølging. Tror det skal gå bra, hvis jeg får til rutiner og aktivitet kan det til og med bli litt godt. 

Anonymkode: 9834a...dcc

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Glitter said:

Hva slags hjelp har du fått i etterkant av den nye diagnosen som du ikke fikk før? 

Anonymkode: ee076...17e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...