AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Flere som føler på det med skam over å "måtte" ha hjelp Fra psykiatrien? At man ikke klarer seg selv. Skam over å bruke ressurser, skam over å være sykemeldt. Anonymkode: 7f16a...254 0 Siter
Glitter Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Egentlig ikke. Men skulle så klart ønsket å klare meg uten. Men jeg ville ikke brydd meg om jeg måtte ha hjelp fra somatikken så hvorfor bry meg om jeg må ha hjelp fra psykiatrien? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Ja, skam i bøtter og i lass. Slitsomt. Anonymkode: 1395a...423 0 Siter
nachnoo Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Skam kan en ha om en har gjort dumme valg. Men jeg antar at du ikke har valgt å bli syk. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden nachnoo skrev (3 minutter siden): Skam kan en ha om en har gjort dumme valg. Men jeg antar at du ikke har valgt å bli syk. Mener du seriøs at noen kan velge å bli syk? Vennligst forklar det. ( Ikke rusbruk. Grunnet det kan utvikle psykisk sykdom) Anonymkode: 0813a...927 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden nachnoo skrev (4 minutter siden): Skam kan en ha om en har gjort dumme valg. Men jeg antar at du ikke har valgt å bli syk. Er det hva man skal si til pasientene sine? Anonymkode: a1564...564 0 Siter
Glitter Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Mener du seriøs at noen kan velge å bli syk? Vennligst forklar det. ( Ikke rusbruk. Grunnet det kan utvikle psykisk sykdom) Anonymkode: 0813a...927 Tolket det som at du ikke har valgt å bli syk og at det ikke er noe å skamme seg over. 3 Siter
Sokk Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Her var det mange som skulle tolke ting i verste mening… Jeg føler på litt skam over å ha søkt hjelp i psykiatrien, i den forstand at jeg føler veldig på at det er noe som må gjemmes og holdes skjult, at den informasjonen ikke tåler dagens lys. Jeg kommer en del i prat med f.eks naboer og andre foreldre og det er liksom ok å nevne at man er rammet av sykdom og derfor har vært utenfor jobb. Men det er liksom ikke ok hvis det dreier seg om psykisk sykdom. Men dette føler jeg ikke handler om at jeg har gjort noe galt, jeg føler mer at det handler om samfunnets holdninger og at psykisk uhelse fortsatt er ganske tabu - til tross for veldig mye åpenhet av ulike slag i sosiale medier og i redaksjonsstyrte medier. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Har nok noe med at når en er psykisk syk, da har en mye negative tanker og følelser om seg selv, og tenker derfor at da har nok psykiatrien det om pasienter med psykiske lidelser det også. Anonymkode: 0813a...927 0 Siter
nachnoo Skrevet 18 minutter siden Skrevet 18 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det hva man skal si til pasientene sine? Anonymkode: a1564...564 Det hender at pasienter forteller om skam i slike situasjoner. Det er ikke noe man skal ha, men det er noen som føler skam, og da må en diskutere det med dem. Og noen ganger naturliggjøre det. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mener du seriøs at noen kan velge å bli syk? Nei. Men jeg ville få TS til å tenke/undres. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.