AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Fins det psykiske problemer der man velger å ha psykiske problemer eller diagnoser? Mener jo ikke sånn at man egentlig ønsker å ha de problemene, men mer at man har et valg. At det er et valg og ikke handler om noe galt i hjernen f eks. Anonymkode: 842b3...550 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fins det psykiske problemer der man velger å ha psykiske problemer eller diagnoser? Mener jo ikke sånn at man egentlig ønsker å ha de problemene, men mer at man har et valg. At det er et valg og ikke handler om noe galt i hjernen f eks. Anonymkode: 842b3...550 Tror ikke det! Anonymkode: 755ed...07b 0 Siter
Glitter Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hvem vil velge å være psykisk syk? Men du har jo manhsushen syndrome da. Men da ønsker de vel ikke å bli syk, men de ønsker oppmerksomheten de får av å være syk. 0 Siter
Sokk Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Det går vel an å fake ulike diagnoser for å oppnå sekundærgevinst, men det er kanskje først og fremst i fengsler og sånt at det er aktuelt? Ellers så tenker jeg det finnes flere årsaker til psykiske vansker utenom «velge det selv» og «noe galt i hjernen». 2 Siter
psykedeliker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Glitter skrev (3 minutter siden): Hvem vil velge å være psykisk syk? De samme som velger å handle mot bedre vitende, for da blir resultatet deretter. 0 Siter
Glitter Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden psykedeliker skrev (2 minutter siden): De samme som velger å handle mot bedre vitende, for da blir resultatet deretter. Skjønte som vanlig ikke hva du mener. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Ja, jeg valgte schizofreni pga trygden, damene og frynsegodene. Anonymkode: 2e9aa...d3f 1 Siter
psykedeliker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Glitter skrev (8 minutter siden): Skjønte som vanlig ikke hva du mener. Eksempel: Da jeg studerte valgte mange av mine medstudenter å legge mye mer arbeid i oppgavene sine enn det som var nødvendig for å bestå kurs og eksamener. (På dette studiestedet er det kun bestått/ikke bestått vurdering.) Noen laget så mye ekstra arbeid for seg selv at de ble syke av det, selv om de hadde fått helt klare beskjeder om hva som var nødvendig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 hour ago, Sokk said: Det går vel an å fake ulike diagnoser for å oppnå sekundærgevinst, men det er kanskje først og fremst i fengsler og sånt at det er aktuelt? Ellers så tenker jeg det finnes flere årsaker til psykiske vansker utenom «velge det selv» og «noe galt i hjernen». Gevinsten kan jo også være sykemelding, trygd eller innleggelser. Sikkert mer også. Hva slags årsaker til psykiske vansker? Anonymkode: 842b3...550 0 Siter
Sokk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gevinsten kan jo også være sykemelding, trygd eller innleggelser. Sikkert mer også. Hva slags årsaker til psykiske vansker? Anonymkode: 842b3...550 Ja, jeg bare mistenker at det er så lite attraktivt å aktivt fake en psykisk lidelse at det med sykmelding og trygd ikke er stor nok gevinst. Det med innleggelser og omsorg høres mer ut som Munchausen, som allerede er nevnt av Glitter. Årsaker? Traumer, andre hendelser og situasjoner, økonomi, bosted, kosthold, rus, personlighet, generell sårbarhet, og gjerne en god miks av alt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.