Gå til innhold

Tror min venninne har utviklet spiseforstyrrelse/anorksi.

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Hvordan tar jeg det opp med henne? Hun har gått drastisk ned i vekt. Selvfølgelig mange andre ting jeg ikke har skrevet her. Men lurer på hvordan ta det opp på en fin og bestemt måte. Der jeg ikke trigger henne til videre spiseforstyrrelser men er bestemte slik at hun forstår alvoret.

AnonymBruker
Skrevet

Har tidligere hatt spiseforstyrrelse i mange år og kan komme med dette råd å ikke kommentere utseende, at hun ser bra ut nå som hun er tynn eller at hun ser syk/frisk ut. 

Kanskje du kan spørre henne var som er grunnen til at hun har gått så mye ned i vekt? Det behøver jo heller ikke å handle om spiseforstyrrelser da det kan være mange årsaker til at folk går ned i vekt. Kanskje er det somatisk, noen medisiner hun tar eller at hun nettopp har mistet noen som har dødd og derfor ikke klarer å spise så mye. Man kan kjøpe næringsdrikker på apoteket reseptfritt. 

Anonymkode: 74027...296

Den forsvunne diamanten
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har tidligere hatt spiseforstyrrelse i mange år og kan komme med dette råd å ikke kommentere utseende, at hun ser bra ut nå som hun er tynn eller at hun ser syk/frisk ut. 

Kanskje du kan spørre henne var som er grunnen til at hun har gått så mye ned i vekt? Det behøver jo heller ikke å handle om spiseforstyrrelser da det kan være mange årsaker til at folk går ned i vekt. Kanskje er det somatisk, noen medisiner hun tar eller at hun nettopp har mistet noen som har dødd og derfor ikke klarer å spise så mye. Man kan kjøpe næringsdrikker på apoteket reseptfritt. 

Anonymkode: 74027...296

Jeg vet grunnen til at hun gikk ned i vekt først var sunn men nå tror jeg det har blitt veldig sykelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på hun har for lav bmi? Skal lite til for å bli kalt for tynn og sunn i dag. 

Anonymkode: c9de3...d6d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...