AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Er det forskjell på om den ikke virker på bipolar vs unipolar depresjon? Jeg har prøvd flere ulike AD uten effekt. Det er usikkerhet knyttet til om jeg har bp2 eller "vanlig" depresjon. @nachnoo? Anonymkode: 338ff...19b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det forskjell på om den ikke virker på bipolar vs unipolar depresjon? Jeg har prøvd flere ulike AD uten effekt. Det er usikkerhet knyttet til om jeg har bp2 eller "vanlig" depresjon. @nachnoo? Anonymkode: 338ff...19b Legger til at jeg endte opp med Litium+AD. Anonymkode: 338ff...19b 0 Siter
nachnoo Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni Ja, AD har langt dårligere effekt på bipolare depresjoner. Derfor bør medisiner for bipolaritet forsøkes - som f.eks. Lamictal. 0 Siter
Glitter Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni nachnoo skrev (51 minutter siden): Ja, AD har langt dårligere effekt på bipolare depresjoner. Derfor bør medisiner for bipolaritet forsøkes - som f.eks. Lamictal. Det var interessant. Det forklarer hvorfor jeg har hatt lite hjelp av antidepressiva. Her er det SS og AP som gjelder 0 Siter
adhoc Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni nachnoo skrev (3 timer siden): Ja, AD har langt dårligere effekt på bipolare depresjoner. Derfor bør medisiner for bipolaritet forsøkes - som f.eks. Lamictal. Dette ble jeg først klar over etter tjue år med bipolar diagnose. Sitat ny spesialist: "Neste gang bør du rett inn til ketamin- eller elektrosjokkbehandling. De forsøkene på å medisinere deg ut av depresjon, ser ut til å være like vellykket som å kaste stein på en tanks." 0 Siter
Sokk Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni adhoc skrev (7 minutter siden): Dette ble jeg først klar over etter tjue år med bipolar diagnose. Sitat ny spesialist: "Neste gang bør du rett inn til ketamin- eller elektrosjokkbehandling. De forsøkene på å medisinere deg ut av depresjon, ser ut til å være like vellykket som å kaste stein på en tanks." En ting er medisinering med AD, men er ikke både Lamictal, litium, quetiapin og Latuda (godkjent indikasjon i USA) ment å skulle fungere mot akutt bipolar depresjon (selv om Lamictal er litt treig pga opptrapping)? 0 Siter
adhoc Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni Sokk skrev (6 minutter siden): En ting er medisinering med AD, men er ikke både Lamictal, litium, quetiapin og Latuda (godkjent indikasjon i USA) ment å skulle fungere mot akutt bipolar depresjon (selv om Lamictal er litt treig pga opptrapping)? Min erfaring er at både Lamictal og Litium virker stabiliserende mot svingninger i begge retninger, men at de ikke har effekt på de dype depresjonene jeg så godt som uten unntak krasjlander i etter en (hypo)mani. Min nye behandler sikter seg faktisk heller inn på å begrense oppturene, nettopp fordi depresjonen som følger, er så godt som behandlingsresistent Så nå står jeg også fast på en liten dose risperidon som jeg skal justere opp om det begynner å gå for fort og euforisk i svingene. Under depresjoner hjelper den også med å stabilisere søvnen og dempe uroen (brukte Zyprexa for dette tidligere), men får meg ikke opp av grøfta. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.