Gå til innhold

Romaner om mennesker i psykiatrien?

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Noen som har tips? 
Kan selv anbefale Gunnar Lunde paragraf 3. har sett filmen de gales hus, men ikke lest boka. 

Skrevet

Gunnar Lunde, ja. Tror jeg har lest det meste han har skrevet.

Mitt tips er "Du kan kalle meg Jan" av Anne Elvedal.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Noen som har tips? 
Kan selv anbefale Gunnar Lunde paragraf 3. har sett filmen de gales hus, men ikke lest boka. 

nachnoo skrev (13 minutter siden):

Antar at @Lillemus kan gi deg gode tips

Takker for tilliten! :D Her er det jeg får opp hos oss når jeg søker på psykiatriske sykehus (som tydeligvis er enmeordet) og romaner (alle aldersgrupper):

https://trondheim.bib.no/cgi-bin/m2?mode=vt&hpid=1751025264&nyttsok=1&visbestillinger=1&ccl=psykiatriske sykehus og lf%3D1&timestamp=1751025285006

Merk at det er en pocket-serie med her også, jeg har ikke lest den, men det tyder på at en del av handlingen er lagt til et psykiatrisk sykehus i alle fall.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
Lillemus skrev (17 minutter siden):

Takker for tilliten! :D Her er det jeg får opp hos oss når jeg søker på psykiatriske sykehus (som tydeligvis er enmeordet) og romaner (alle aldersgrupper):

https://trondheim.bib.no/cgi-bin/m2?mode=vt&hpid=1751025264&nyttsok=1&visbestillinger=1&ccl=psykiatriske sykehus og lf%3D1&timestamp=1751025285006

Merk at det er en pocket-serie med her også, jeg har ikke lest den, men det tyder på at en del av handlingen er lagt til et psykiatrisk sykehus i alle fall.

Takk for listen. Dessverre må jeg logge inn for å lese den og det går ikke når jeg ikke er medlem der.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (18 minutter siden):

Takk for listen. Dessverre må jeg logge inn for å lese den og det går ikke når jeg ikke er medlem der.

Hm. Jeg trodde jeg klarte å legge lenka slik at man ikke måtte være innlogget som ansatt.  Men gå inn på tfb.no, søk på psykiatriske sykehus og velg så sjanger - romaner i kolonnen til venstre for trefflisten, da får du opp listen. :) 

Worriesome Plenty 2
Skrevet
Lillemus skrev (9 minutter siden):

Hm. Jeg trodde jeg klarte å legge lenka slik at man ikke måtte være innlogget som ansatt.  Men gå inn på tfb.no, søk på psykiatriske sykehus og velg så sjanger - romaner i kolonnen til venstre for trefflisten, da får du opp listen. :) 

Fikk det opp nå. Takker

Skrevet (endret)

De gales hus av Karin Fossum (edit: Den nevnte du selv, ja 🙈)

Jeg lovet deg aldri en rosenhave av Joanne Greenberg

Beate Grimsrud: En dåre fri

Lars Amund Vaage: Skuggen og dronninga

Sara Stridsberg: Bäckomberga. Ode til min familie

Har lest og likte alle 😊

Endret av adhoc
Skrevet

Det er ikke en roman, men jeg leste På gjengrodde stier av Hamsun. Etterpå støttet jeg diagnosen av ham fullt ut, jeg likte ikke personligheten hans for å si det forsiktig.

Flimen Girl, Interrupted er veldig bra og jeg tror den er basert på en bok. 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (15 minutter siden):

Det er ikke en roman, men jeg leste På gjengrodde stier av Hamsun. Etterpå støttet jeg diagnosen av ham fullt ut, jeg likte ikke personligheten hans for å si det forsiktig.

Flimen Girl, Interrupted er veldig bra og jeg tror den er basert på en bok. 

Hvilken diagnose fikk han da?

Anonymkode: dfaf3...a48

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvilken diagnose fikk han da?

Anonymkode: dfaf3...a48

Varig svekkede sjelsevner, kan det ha vært det?

Jeg vet ikke helt hva det oversettes til i dag. Han fremstår litt som han har narsissistisk personlighetsforstyrrelse eller noe sånt i boka. Som en bortskjemt drittunge med høye tanker om seg selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...