AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden At absolutt alt er prøvd uten bedring? Er det noe pasienten kan gjøre med saken? Anonymkode: da751...28a 0 Siter
nachnoo Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Det er ingen klar, internasjonal definisjon på dette. I Norge er det vanlig å bruke at en har prøvd minst 4 typer AD i maksdoser i lang nok tid uten å ha fått effekt. Pasienten kan gjøre det som er viktigst i all depresjonsbehandling: Aktivitet. 0 Siter
Glitter Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Etter ett halvt år i behandling, først poliklinisk og så innlagt i akuttpsykiatrisk hvor tre antidepressiva var prøvd og ECT ikke vitket så fikk jeg diagnosen alvorlig atypisk behandlingsresistent depresjon. Det var før min første hypomani så den delen av hva som feilet meg var ikke skrevet noe om. Men den var ikke behandlingsresistent. Da jeg omsider fikk diagnosen bipolar så ble jeg satt på Litium og ble mye bedre. Ennå bedre var det da jeg fikk shizoaffektiv lidelse og etter to mislykkede forsøk på antipsykotisk så ble jeg satt på Leponex og den kombinasjon gjorde underverker for meg. Dessverre må jeg slutte på Leponex pga bivirkninger. Men jeg tenker at hvis man ikke blir bra etter x antall forsøk på antidepressiva så må legen vurdere om det er noe bipolart der. Kan jo være noen har hatt såpass milde hypomanier at kun familien merker forskjell. Det er visst ikke alltid det er så merkbart. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Takk for svar. Gruer du deg til å gå av Leponex? Når skal du av den? Anonymkode: da751...28a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.