AnonymBruker Skrevet i går, 15:15 Skrevet i går, 15:15 Jeg sliter veldig med angst og depresjon. Jeg bruker antidepressiva , men kan ikke øke denne eller bytte nå. Jeg har resept på Zyprexa 5mg som jeg fikk av en psykiater for ett år siden. Fikk beskjed om å kunne bruke denne i kortere perioder for å " forebygge mot å bli grensepsykotisk når den psykiske belastningen er større enn det pasienten tåler". ( Han mente da ytre belastninger, jeg har etter det jeg vet aldri vært psykotisk". Jeg har det siste året brukt Zyprexa 5mg i 1-2 uker av gangen. Nå har jeg en krevende sommer for meg , jeg har angst nesten hele døgnet og føler meg deprimert. Psykiateren , som var et fint medmenneske med forståelse, pensjonerte seg for et halvt år siden. Nå har jeg begynt i EMDR behandling og jeg har i mange måneder etterlyst time med psykiater. Hen vil at jeg skal slutte med Zyprexa og sa at jeg får flere timer med hen. Hen sa " vil du ha terapi eller medisinvurdering" ? som at jeg må velge mellom medisin og traumebehandling. Jeg fortalte slik sannheten er : jeg har nesten aldri fra for angst i døgnet. Føler meg veldig nedstemt. Har mye tanker om døden og føler meg desperat. Har store "anfall" der jeg griner / skriker i mange timer og har en grusom angst. Er helt forferdelig. Hvor mye skal jeg tåle? Hadde det vært en fysisk sykdom så får jo pasienten smertestillende for å slippe å lide... Men frem til hovedspørsmålet mitt : Har noen erfaring med å bruke Zyprexa i lav dose i flere måneder , mot angst og depresjon? Anonymkode: 625d4...3cf 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 15:21 Skrevet i går, 15:21 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sliter veldig med angst og depresjon. Jeg bruker antidepressiva , men kan ikke øke denne eller bytte nå. Jeg har resept på Zyprexa 5mg som jeg fikk av en psykiater for ett år siden. Fikk beskjed om å kunne bruke denne i kortere perioder for å " forebygge mot å bli grensepsykotisk når den psykiske belastningen er større enn det pasienten tåler". ( Han mente da ytre belastninger, jeg har etter det jeg vet aldri vært psykotisk". Jeg har det siste året brukt Zyprexa 5mg i 1-2 uker av gangen. Nå har jeg en krevende sommer for meg , jeg har angst nesten hele døgnet og føler meg deprimert. Psykiateren , som var et fint medmenneske med forståelse, pensjonerte seg for et halvt år siden. Nå har jeg begynt i EMDR behandling og jeg har i mange måneder etterlyst time med psykiater. Hen vil at jeg skal slutte med Zyprexa og sa at jeg får flere timer med hen. Hen sa " vil du ha terapi eller medisinvurdering" ? som at jeg må velge mellom medisin og traumebehandling. Jeg fortalte slik sannheten er : jeg har nesten aldri fra for angst i døgnet. Føler meg veldig nedstemt. Har mye tanker om døden og føler meg desperat. Har store "anfall" der jeg griner / skriker i mange timer og har en grusom angst. Er helt forferdelig. Hvor mye skal jeg tåle? Hadde det vært en fysisk sykdom så får jo pasienten smertestillende for å slippe å lide... Men frem til hovedspørsmålet mitt : Har noen erfaring med å bruke Zyprexa i lav dose i flere måneder , mot angst og depresjon? Anonymkode: 625d4...3cf Jeg mener : hen sa at det IKKE er nødvendig med ny time med hen, at jeg må nøye meg med å bruke kun AD og Lamictal som jeg har brukt lenge. Jeg får heller ikke øke den. I journalen skrev hen " suicidrisiko : moderat"....Føler liksom at det ikke er så nøye om jeg klarer å holde ut i livet eller ikke Anonymkode: 625d4...3cf 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.