Gå til innhold

Dere som har vært innlagt med depresjon. Hvor lenge varte innleggelsene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min korteste var 2 uker og min lengste 5 mnd. Evig takknemlig for hjelpen jeg fikk da jeg sårt trengte den.

Anonymkode: 60569...028

AnonymBruker
Skrevet

Korteste fem dager, og lengste seks mnd. Den lengste var muligens mer blandet fase (har bipolar lidelse), men på det tidspunktet var jeg bare diagnostisert med depresjon. 

Anonymkode: ecf66...d95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Korteste fem dager, og lengste seks mnd. Den lengste var muligens mer blandet fase (har bipolar lidelse), men på det tidspunktet var jeg bare diagnostisert med depresjon. 

Er det bp2 du har? Jeg fikk først den diagnosen, men den ble så fjernet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det bp2 du har? Jeg fikk først den diagnosen, men den ble så fjernet.

Ja, bipolar type 2. Vil du si hvorfor den ble fjernet? Jeg trodde det var en diagnose som står "livet ut", hvis man først får den. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, bipolar type 2. Vil du si hvorfor den ble fjernet? Jeg trodde det var en diagnose som står "livet ut", hvis man først får den. 

Den ble erstattet med "vanlig" depresjon.

Skrevet

Korteste en dag også har jeg hatt en frivillig på 7 måneder og en tvangsinnleggelse på 7 måneder. Etter siste innleggelse med ECT har funket veldig bra. Første innleggelse hvor jeg også fikk ECT gjorde meg ikke bra. Veldig stor forskjell på effekten på de to innleggelsene. 

AnonymBruker
Skrevet

Korteste noen timer og lengste ett halvt år.

Anonymkode: 095c0...edd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Korteste noen timer og lengste ett halvt år.

Anonymkode: 095c0...edd

Hva fikk dere gjort på de få timene?

FjellOgDalar
Skrevet

Fra 7 dager til tre måneder. 

Skrevet

Min korteste var også på et par timer.  Den lengste 5 måneder.  De siste årene har det stort sett vært en uke.  

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (12 minutter siden):

Min korteste var også på et par timer.  Den lengste 5 måneder.  De siste årene har det stort sett vært en uke.  

Har du bp? Slik at de ukene har vært til stabilisering? Hi

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du bp? Slik at de ukene har vært til stabilisering? Hi

Jeg har ikke diagnosen nei,  men det er mulig jeg skal utredes for det. 

Men utgangspunktet for innleggelsene var i mange år stabilisering i forhold til kronisk suicidalitet. Nå handler det mer om stabilisering i forhold til depresjon.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke diagnosen nei,  men det er mulig jeg skal utredes for det. 

Men utgangspunktet for innleggelsene var i mange år stabilisering i forhold til kronisk suicidalitet. Nå handler det mer om stabilisering i forhold til depresjon.

Ok😊Hvordan ser kronisk suicidalitet ut i praksis?

Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ok😊Hvordan ser kronisk suicidalitet ut i praksis?

For meg så innebar det at for hver motstand jeg møtte eller hver vonde følelse så fikk jeg trang til å ta livet mitt. Jeg hadde endel forsøk og ble ofte innlagt for å unngå at det gikk så langt.

Jeg er ikke kronisk suicidal nå, men kan få suicidale tanker og planer når jeg er alvorlig deprimert. Men da skyldes det depresjonen heller enn at det er en vanlig mestringsstrategi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...