Gå til innhold

sobril

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt sobril 10 mg, nesten hver dag i tre måneder.  I akutte tilfeller som å få tatt MR har jeg tatt 2 - 3 de dagene (tre ganger).  Er dette farlig?

Anonymkode: 9c9b0...cfa

Skrevet

Hvis du tar dem som legen din har forskrevet er det ikke farlig, men du kan risikere å bli avhengig. 

AnonymBruker
Skrevet
cathlin skrev (5 timer siden):

Hvis du tar dem som legen din har forskrevet er det ikke farlig, men du kan risikere å bli avhengig. 

Legen har skrevet resept på dette så da er det ikke farlig?

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har tatt sobril 10 mg, nesten hver dag i tre måneder.  I akutte tilfeller som å få tatt MR har jeg tatt 2 - 3 de dagene (tre ganger).  Er dette farlig?

Hvis du har tatt 10 mg pr dag er du neppe avhengig. Det er den minste dosen av den mildeste benzodiazepamen. Du vil nok ikke få like god effekt av 10 mg om du fortsetter. Man får lett toleranse ved hyppig bruk. Jeg har tatt benzo til og fra i mange år, og selv 3 sobril ville ikke gjort  noe med angsten min nå. Derfor lønner det seg å bare ta de når du absolutt må. For å beholde effekten til du virkelig trenger de. 

Jeg har benzotablett med meg i lommeboken slik at jeg kan ta om det virkelig blir ille. I stedet for å ta oftere. Funker litt for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...