Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det verste er at jeg ikke var psykotisk på gjerningtidspunktet engang. Det er altfor lett å bli dømt til TPH i dag. Jeg burde ha vært dømt til fengselsstraff. Hadde koset meg isolert på cella i et par år og så hadde jeg blitt løslatt. Nå risikerer jeg å være innlagt livet ut i psykiatrien. Og får ikke bo ute i samfunnet i egen leilighet til og med. Dette er ren ondskap. Politikerne må gjøre noe med PHVL.

Anonymkode: 9e12f...f55

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det verste er at jeg ikke var psykotisk på gjerningtidspunktet engang. Det er altfor lett å bli dømt til TPH i dag. Jeg burde ha vært dømt til fengselsstraff. Hadde koset meg isolert på cella i et par år og så hadde jeg blitt løslatt. Nå risikerer jeg å være innlagt livet ut i psykiatrien. Og får ikke bo ute i samfunnet i egen leilighet til og med. Dette er ren ondskap. Politikerne må gjøre noe med PHVL.

Jeg tipper ofrene dine hatet å bli utsatt for dine kriminelle handlinger også. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjorde du, da?

Anonymkode: 78041...d8f

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (2 minutter siden):

Jeg tipper ofrene dine hatet å bli utsatt for dine kriminelle handlinger også. 

Prøver du å hinte at jeg ikke bryr meg om det kriminelle jeg har gjort? Om ofrene?Fordi hvis det er tilfelle (beklager hvis ikke, jeg er ikke sikker) da har du problemer. Jeg angrer virkelig over det jeg har gjort.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva gjorde du, da?

Hvorfor er du nysgjerrig på det? Det har du ingenting med å gjøre...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er du nysgjerrig på det? Det har du ingenting med å gjøre...

Hva er hensikten din med tråden? Hvis du ønsker tilbakemeldinger, så må vi nesten hva du har gjort for å ha en mening om det var rettferdig eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er hensikten din med tråden? Hvis du ønsker tilbakemeldinger, så må vi nesten hva du har gjort for å ha en mening om det var rettferdig eller ikke.

Hensikten er å fortelle om urettferdigheten i å bli dømt uriktig. Jeg fortjente fengselsstraff med mulighet for løslatelse etter endt soning. Med min nåværende dom risikerer jeg å være innlagt livet ute. Det er dette jeg ville fortelle om, ikke hva jeg begikk av kriminelle handlinger. Og du trenger virkelig ikke å vite hva jeg har gjort, det er irrelevant. Poenget er at jeg ikke var psykotisk på gjerningtidspunktet, det er alt du trenger å vite.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hensikten er å fortelle om urettferdigheten i å bli dømt uriktig. Jeg fortjente fengselsstraff med mulighet for løslatelse etter endt soning. Med min nåværende dom risikerer jeg å være innlagt livet ute. Det er dette jeg ville fortelle om, ikke hva jeg begikk av kriminelle handlinger. Og du trenger virkelig ikke å vite hva jeg har gjort, det er irrelevant. Poenget er at jeg ikke var psykotisk på gjerningtidspunktet, det er alt du trenger å vite.

Da er det ingen av oss som kan uttale oss om hvorvidt det var urettferdig eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

At det er alt for lett å bli dømt til tph nå etter de nye kriteriene er sant. 

Ser på tiktok flere forskjellige som hyppig har livesendinger fra psykiatrisk som de er på dom på og de er absolutt ikke spesielt syke eller så syke at de ikke kunne vært i fengsel. De sier også selv at det kun er oppbevaring de er der for. De har faktisk ikke noe sykdom som kan behandles, men blir holdt der kun fordi sykehuset er tvunget til å beholde de. Sykehusavdelingene blir fylt opp av domfelte pasienter og det blir vanskeligere for de som ikke er domfelt å bli innlagt. 

Anonymkode: ce742...f77

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det burde du tenkt på før du gjorde noe kriminelt.

Anonymkode: fa777...770

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hensikten er å fortelle om urettferdigheten i å bli dømt uriktig. Jeg fortjente fengselsstraff med mulighet for løslatelse etter endt soning. Med min nåværende dom risikerer jeg å være innlagt livet ute. 

Da antar jeg du har gjort noe ganske alvorlig. Svært alvorlig.

Anonymkode: fa777...770

Skrevet

Skjønner det er kjipt. Jeg er domfelt selv og vet hvor tungt det kan være. Jeg ble ikke dømt til fengsel, noe som var overraskende for meg. Men advokaten min og behandler argumenterte at min psykiske helse ville settes på spill av et opphold i fengsel. Fikk 250 timer samfunnstjeneste. Hvor mesteparten ble gjennomført dag for dag ved innleggelse. 

Skjønner det er vanskelig situasjonen jeg er i. Aner ikke hva du har gjort, men angeren kjenner jeg til. 

Og før noen spørs hva jeg gjorde så trengs ikke det da det er privat. 

Everybody
Skrevet

Å sperre noen inne livet ut i en sikkerhetsavdeling i psykiatrien hvor man blir tvangsmedisinert er ondskap ja.

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (45 minutter siden):

Å sperre noen inne livet ut i en sikkerhetsavdeling i psykiatrien hvor man blir tvangsmedisinert er ondskap ja.

Eller så kan det være for å beskytte folk?

Anonymkode: f485b...ef3

Everybody
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller så kan det være for å beskytte folk?

Anonymkode: f485b...ef3

Da må i så fall oppholdet på sikkerhetsavdelingen gjøres svært bra sånn at den som skal være der lenge har det bra.

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Vet du hvorfor du mente du var psykotisk i gjerningsøyeblikket da? Jeg kjøper ikke at du ikke var det med en gang. Bare fordi psykose de fleste ganger kommer med symptomet om at man ikke er syk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det går nok heller i motsatt retning. Fokus på samfunnsvernet har blitt sterkere. 

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (2 timer siden):

Da må i så fall oppholdet på sikkerhetsavdelingen gjøres svært bra sånn at den som skal være der lenge har det bra.

Før ble man sendt til Reitgjerdet. Masse tvang, dominerende pleiere, tung medisinering osv. frem til rundt 80 tallet. Jeg tenker de som er dømt til behandling må, har det mer enn godt nok. Bruk heller ressursene på de som ikke er psykisk syke kriminelle.

Anonymkode: c6d41...c5f

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble mitt svar til nachnoo slettet?

Anonymkode: 07e6e...f15

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg synes det er lett å forstå at det kan kjennes ugreit å ikke ha mer kontroll over eget liv. Samtidig så har du vel på litt lengre sikt en god del kontroll, dersom du klarer å samarbeide godt om behandlingen? Hvis du ønsker å bo utenfor sykehus, så kan det være mulig å få til etterhvert - under forutsetning av at du klarer å holde deg såpass frisk at du ikke utgjør risiko for samfunnet og ikke begår kriminelle handlinger. 

Hva tenker du om å jobbe for å få en mindre restriktiv gjennomføring av TPH? Er det noe du kan gjøre som vil øke sannsynligheten for mindre restriksjoner?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...