Gå til innhold

Depresjon med forhøyet libido, sinne og rastløshet - mulig bipolar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplever midt i en depressiv episode noen uker med markant forhøyet libido, sterk irritabilitet som lett går over i sinne og en veldig rastløshet og indre uro. Den agiterte delen er vanligvis tilstede ved depresjoner, men oftest ikke så uttalt som nå.

Er det flere som opplever dette ved depresjon? Har tidligere vært diagnostisert med bipolar type 2, men diagnosen ble fjernet da det var usikkerhet rundt diagnosen mtp hypomani, bl a at det ikke har vært merkbart for andre. Er selv usikker fordi det er enkelte tegn som muligens (?) peker i den retningen, bl a destabilisering på antidepressiva, oppstemthet på antidepressiva, og langvarig effekt av lamictal (og delvis litium). Har selvsagt ikke noe ønske om å få diagnosen tilbake, men trenger desperat medikamentell behandling som virker 

Anonymkode: a3b92...893

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

men diagnosen ble fjernet da det var usikkerhet rundt diagnosen mtp hypomani, bl a at det ikke har vært merkbart for andre.

Når det kommer til hypomani trengs det ikke å være merkbart for andre. Det har behandleren min sagt. 

Anonymkode: 4bfd1...e0d

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (9 minutter siden):

Agitert depresjon - bipolar lidelse. 

Tusen takk for svar. Ser dette står nevnt i journal,  både ved poliklinisk oppfølging og under innleggelser. Regnes det som noe som er relatert til bipolar lidelse? Mulig det er åpenbart ut fra svaret ditt, men har fått så mange ulike vurderinger opp gjennom årene

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når det kommer til hypomani trengs det ikke å være merkbart for andre. Det har behandleren min sagt. 

Anonymkode: 4bfd1...e0d

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg :)

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Jeg mener at det er slik. 

Er man agitert hele tiden under depresjonen ? Jeg var agitert deler av den. Det er knyttet usikkerhet til om jeg har bp2 eller ei.

Anonymkode: c87c4...253

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...