Gå til innhold

Når har man innleggelse på DPS ved medisinendring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hatt det?

Anonymkode: 34958...0bd

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har aldri blitt innlagt bare for å endre medisiner men det er vel nødvendig i enkelte tilfeller for noen.

Anonymkode: 76f83...ff6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, har aldri blitt innlagt bare for å endre medisiner men det er vel nødvendig i enkelte tilfeller for noen.

Anonymkode: 76f83...ff6

Ja, kanskje om man er alvorlig syk.

AnonymBruker
Skrevet

Ble innlagt under en alvorlig depressiv periode for å kunne trappe opp et medikament raskere enn hva man kunne gjøre poliklinisk 

Anonymkode: a0989...e9a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ble innlagt under en alvorlig depressiv periode for å kunne trappe opp et medikament raskere enn hva man kunne gjøre poliklinisk 

Hvor lenge var du innlagt?

stjernestøv
Skrevet

de gangene jeg har blitt innlagt var jeg psykotisk og var der for å begynne på medisiner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor lenge var du innlagt?

Ca to uker, men var litt hjemme innimellom 

Glitter
Skrevet

Jeg må legges inn for å slutte på Leponex. Det er fordi det et er lett å få tilbakefall på psykose når man slutter medisinen. Jeg skal ikke på DPS da. Skal på en spesialisert avdeling for rus og psykiatri. Jeg er i fin form så tror det blir kjedelig å legges inn, men jeg vil slutte på Leponex og begynne på Xeplion så må nesten gjøre det slik de vil. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (7 minutter siden):

Jeg må legges inn for å slutte på Leponex. Det er fordi det et er lett å få tilbakefall på psykose når man slutter medisinen. Jeg skal ikke på DPS da. Skal på en spesialisert avdeling for rus og psykiatri. Jeg er i fin form så tror det blir kjedelig å legges inn, men jeg vil slutte på Leponex og begynne på Xeplion så må nesten gjøre det slik de vil. 

Hvorfor vil du slutte å begynne på dem da? Er det strengt tatt nødvendig?

Anonymkode: ba4a4...a5a

Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor vil du slutte å begynne på dem da? Er det strengt tatt nødvendig?

Har bivirkninger som jeg ikke vil ha. 

Ja det er nødvendig. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Har bivirkninger som jeg ikke vil ha. 

Ja det er nødvendig. 

Hva for bivirkninger har du på dem da?

Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva for bivirkninger har du på dem da?

Stor vektøkning og tissing i senga om natten. Noe flat i humøret, men det kan komme av lidelsen. Vet ikke helt. 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Stor vektøkning og tissing i senga om natten. Noe flat i humøret, men det kan komme av lidelsen. Vet ikke helt. 

Jeg tisser på meg om natta innimellom av risperdal, samme som xeplion. Og gikk opp i vekt og. 

Glitter
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg tisser på meg om natta innimellom av risperdal, samme som xeplion. Og gikk opp i vekt og. 

Åja. Huff hva skal man velge for noe. Men Xeplion skal nå være mer vektnøytralt enn Leponex i hvertfall slik jeg forstår det. 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (10 minutter siden):

Åja. Huff hva skal man velge for noe. Men Xeplion skal nå være mer vektnøytralt enn Leponex i hvertfall slik jeg forstår det. 

Ok. Kanskje man får enda sterkere ulvehunger av leponex da, ikke vet jeg men jeg får det av nesten alle ap. 

Glitter
Skrevet
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Ok. Kanskje man får enda sterkere ulvehunger av leponex da, ikke vet jeg men jeg får det av nesten alle ap. 

Okei. Hm. Skulle ønske jeg kunne latt være å ta de. Lurer på om de hadde tvunget meg siden jeg er på TUD. Men det vil jeg helst ikke vite da. 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Okei. Hm. Skulle ønske jeg kunne latt være å ta de. Lurer på om de hadde tvunget meg siden jeg er på TUD. Men det vil jeg helst ikke vite da. 

Nei det vil du ikke vite, vil helst ikke ta medisiner jeg heller men hvilke valg har man? 

Glitter
Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Nei det vil du ikke vite, vil helst ikke ta medisiner jeg heller men hvilke valg har man? 

Nei det er det da...

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Det er dyrt å bytte  medisiner hvis det koster 10.ooo kroner for et døgn på sykehus .

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (33 minutter siden):

Det er fornuftig at dere å ta medisiner! :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...