Gå til innhold

Sykemeldt i 6 måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært delvis sykemeldt i ca 6 måneder. Jeg hører veldig delte meninger om sykemelding. 

Jeg er ikke ferdig diagnosert ennå. Men legen mener at jeg har en sterk ocd diagnose. Den påvirker hver eneste bevegelse jeg tar. Jeg har et kontrollbehov over alt jeg gjør. Jeg blir også veldig redd for hvis jeg blir stresset / eller mister kontroll så tror jeg at noe grusomt har skjedd selv om alt ser normalt ut rundt meg. Dette er veldig krevende, spesiellt når jeg jobber. 

Hva tenker dere? Burde jeg prøve å gå i jobb tross disse symptomene eller bør jeg ta sykemeldingene ? 

Anonymkode: 40ed8...83f

Skrevet

Det kommer an på. Klarer du å jobbe? Kan det å gå hjemme føre til at du grubler mer og faller mer inn i OCDen og symptomene? Eller har du det bedre når du ikke jobber?

Du sier delvis sykemeldt, da jobber du noe?

Anonymkode: 3b95d...65b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer an på. Klarer du å jobbe? Kan det å gå hjemme føre til at du grubler mer og faller mer inn i OCDen og symptomene? Eller har du det bedre når du ikke jobber?

Du sier delvis sykemeldt, da jobber du noe?

Jeg føler at jeg har mer enn nok med de 50 prosentene. Blir skikkelig sliten når jeg jobber mer, og da blir jeg sykere. Jeg blir påvirket av stress. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg føler at jeg har mer enn nok med de 50 prosentene. Blir skikkelig sliten når jeg jobber mer, og da blir jeg sykere. Jeg blir påvirket av stress. 

Men da har du vel svaret der?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da har du vel svaret der?

Det er jo sant. Det er nok svaret for jeg har kjent at hvis jeg jobber fullt så blir jeg veldig syk. Spiller ingen rolle hva andre som ikke har det samme mener. Jeg får stole på meg selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært delvis sykemeldt i ca 6 måneder. Jeg hører veldig delte meninger om sykemelding. 

Jeg er ikke ferdig diagnosert ennå. Men legen mener at jeg har en sterk ocd diagnose. Den påvirker hver eneste bevegelse jeg tar. Jeg har et kontrollbehov over alt jeg gjør. Jeg blir også veldig redd for hvis jeg blir stresset / eller mister kontroll så tror jeg at noe grusomt har skjedd selv om alt ser normalt ut rundt meg. Dette er veldig krevende, spesiellt når jeg jobber. 

Hva tenker dere? Burde jeg prøve å gå i jobb tross disse symptomene eller bør jeg ta sykemeldingene ? 

Det høres fornuftig ut med 50% sykemelding akkurat nå. Du må imidlertid være oppmerksom på at dersom du er sykemeldt mer enn et år, så vil det få negative konsekvenser for din økonomi. 

Skrevet

Så lenge du jobber 50% synes jeg ikke det er grunn til bekymring. 

Skrevet
frosken skrev (14 timer siden):

Det høres fornuftig ut med 50% sykemelding akkurat nå. Du må imidlertid være oppmerksom på at dersom du er sykemeldt mer enn et år, så vil det få negative konsekvenser for din økonomi. 

Ja, helsemessig er det fornuftig. Jeg har en Ocd som sliter meg nærmest ut. Jeg skal ha kontroll på alt på hver eneste bevegelse jeg tar. Har hatt det i 28 år minst, men det har begynt å tære alt for mye på meg med årene. Blir ufattelig sliten. Men som du sier: Jeg må være obs på dette med negative konsekvenser rundt min økonomi.  Jeg håper jo at jeg blir bedre snart. Har time hos en psykolog om en måned 

Skrevet
nachnoo skrev (13 timer siden):

Så lenge du jobber 50% synes jeg ikke det er grunn til bekymring. 

Enig. Og helsen bør nok komme først for ellers kan jeg tape enda mer på dette på sikt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...