Gå til innhold

Klare seg uten Litium?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg er redd for de depresjonene ja. Men det var jo først ved AP at jeg ble bra fra depresjonen. Så har lurt på om Leponex og den lave dosen Fevarin er tilstrekkelig. Bruker Fevarin for å øke styrken på Leponex, men det er jo en antidepressiva. 

Jeg forstår. Jeg har også tenkt at jeg kan kutte AP da jeg ikke har bp, men jeg bruker den mot uro og tankekjør og får sånn angst når jeg autoseponerer. Merket du forskjell i stemmingsleiet da du startet opp med Litium? Jeg har egentlig hatt tilstrekkelig effekt av den ("måtte" ta ECT ), men jeg merker forskjell når jeg går opp og ned i serumspeil nå.

Skrevet
munchin skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår. Jeg har også tenkt at jeg kan kutte AP da jeg ikke har bp, men jeg bruker den mot uro og tankekjør og får sånn angst når jeg autoseponerer. Merket du forskjell i stemmingsleiet da du startet opp med Litium? Jeg har egentlig hatt tilstrekkelig effekt av den ("måtte" ta ECT ), men jeg merker forskjell når jeg går opp og ned i serumspeil nå.

Egentlig IKKE hatt tilstrekkelig effekt skulle det stå...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt at det er mer usunt å bli syk...

Anonymkode: 0efaf...cc7

Skrevet

Jeg er enig i at det er skummelt dette med nyrene, og det er viktig å overvåke det og ikke ta noen sjanser.

Det med stoffskiftet tenker jeg ikke er så skummelt. Det er ganske vanlig å ha lavt stoffskifte uansett, og for veldig mange kan det enkelt korrigeres med å ta stoffskiftehormon. For flere er også et lavt stoffskifte utløst av litium reversibelt, sånn at det normaliseres hvis man slutter på medisinen. Det er mye skumlere med potensielt dødelige depresjoner.

Nå skal du vel uansett gjøre litt endringer i medisineringen snart uansett, så da er det naturlig å ta opp hvordan den totale pakken skal se ut. 

Skrevet
munchin skrev (1 time siden):

Ja jeg ble stabil, men fikk fortsatt depresjoner..

Sokk skrev (26 minutter siden):

Jeg er enig i at det er skummelt dette med nyrene, og det er viktig å overvåke det og ikke ta noen sjanser.

Det med stoffskiftet tenker jeg ikke er så skummelt. Det er ganske vanlig å ha lavt stoffskifte uansett, og for veldig mange kan det enkelt korrigeres med å ta stoffskiftehormon. For flere er også et lavt stoffskifte utløst av litium reversibelt, sånn at det normaliseres hvis man slutter på medisinen. Det er mye skumlere med potensielt dødelige depresjoner.

Nå skal du vel uansett gjøre litt endringer i medisineringen snart uansett, så da er det naturlig å ta opp hvordan den totale pakken skal se ut. 

Okei. Ja skal ikke gjære noe før den tid. 

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Glitter said:

Kan jeg klare meg uten Litium selv om jeg har shizoaffektiv hvis jeg går på antipsykotisk? 

Føler det er usunt å gå på så mye medisiner.

@nachnoo ?

Det her får du spørre fastlegen din om ikke folk inne på et forum! 

Anonymkode: a3bf0...4e6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...