Gå til innhold

Har du fulgt psykiaters råd om å slutte på medisiner langsomt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller har du kjørt ditt eget løp og sluttet raskere?

Anonymkode: 5c623...25b

Skrevet

Har gjort begge deler. Det gikk bra, men vil ikke framsnakke det. Så kommer det an på hva slags medisin det er. Leponex er jo rett og slett farlig å bråstoppe på. Mange blir psykotisk av å bråstoppe Leponex. Jeg blir lagt inn for å slutte på den. Det sier jo litt. 

Skrevet

Har sluttet på medisiner og trappet ned diverse, både i samråd med og mot leges anbefaling. Har jo overlevd det, men mulig det hadde vært bedre å følge fagfolks anbefalinger. Ville aldri rådet noen til å bare slutte - kjenner ikke deg og har ikke kompetansen til å si noe. 

For å ha det minst mulig ubehagelig, så er det sikkert greit å følge legens råd ifm seponering og nedtrapping av medisiner. Kommer jo an på en hel del faktorer som type medikament, hvor lenge du har brukt det, hva som er grunn til at du slutter osv. osv. 

Hvis det er slik at du slutter mot legens anbefaling, så sjekk pakningsvedlegget for nedtrappingsråd. Vil også tro at legen vil gi deg råd for hvordan man trapper ned på riktig måte, selv om hen ikke er enig i avgjørelsen. 

FjellOgDalar
Skrevet

Gjorde det med Efexor (venlafaxin) en gang. Absolutt ikke å anbefale. 

Det er uansett lurt å slutte i samråd med en lege, i og med risiko for abstinenssymptomer og tilbakefall. 

Metter drn opplevelsen har jeg ikke gjort noe lignende flere ganger. Noen medisiner kan man bråsluttw på (Lamictal f.eks. med mindre man har epilepsi). Men det og kommer med en risiko det er lurt å være i forkant av. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort sett fulgt legens anbefaling, men ikke alltid. Det har gått bra i alle tilfeller. Eneste jeg merket var litt kamvalme og strøm i hodet når jeg sluttet på zoloft. Hvilket jeg gjorde etter slavisk å følge psykiaters nedtrappingsplan .

Anonymkode: d4b06...2a5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...