Gå til innhold

Fikk dine pårørende pårørendesamtale da du var innlagt på DPS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hva som er vanlig rundtomkring i landet. Mine fikk ikke tilbud.

Anonymkode: d0e1c...ac4

Skrevet

Snakker du om barn? Mine fikk tilbud da jeg var lagt inn for flere uker for noen år siden. Har også fått tilbud senere ifm poliklinisk langvarig behandling.

Hvis du tenker at dine barn eller andre pårørende kan ha nytte av en slik samtale, så spør. Du har ikke noe å tape på det. 

Skrevet

Både samboer og mine foreldre kom en av de første dagene. Særlig mamma var hysterisk over at jeg var innlagt, men legen var veldig flink til å snakke med henne og hun ble veldig beroliget.

Da ga de også noe komparentopplysninger (bare synd at behandler ble sykmeldt og ingenting havnet i journalen), mens jeg var med i samtalen. Ny behandler hadde en ny samtale med samboer litt senere uten meg (men dessverre ikke med mine foreldre, så de fikk da ikke hele bildet).

Dette var i Oslo, har ikke lyst til å spesifisere nærmere. 

Skrevet

Jeg tenkte på pasientens foreldre i dette tilfelle.

Anonymkode: d0e1c...ac4

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Foreldrene mine ble innkalt til møte da jeg var tvangsinnlagt for mange år siden på sykehusets lukkede. De forklarte hva schizofreni var for noe. Det er det jo ikke alle som vet.

Skrevet

Jeg følte meg presset til å ha en pårørende samtale som jeg har angret veldig på at jeg tillot. Min pårørende ble bare lei seg og åpenbart ble redd og følte seg maktesløs. Jeg gremmes fortsatt når jeg tenker på det. Noen ting bør man holde for seg selv. I dette tilfellet diagnosen. Personalet forklarte ikke min pårørende noe særlig rundt diagnosen som jeg klart forstår kan virke skremmende for personer som ikke kan så mye psykiatri. Aldri mer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...