Gå til innhold

Har en andre rettigheter ved DPS ved en BP diagnose enn ved andre diagnoser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde først bp2 diagnosen på papiret, men den ble fjernet til fordel for uspesifisert affektiv lidelse. 

Anonymkode: 92b4e...941

Skrevet

Fikk ikke noe mer hjelp etter diagnosen ble satt. Da jeg fikk shizoaffektiv ble jeg henvist til psykoseteamet. 

Skrevet

På min DPS ga BP2-diagnose mulighet til å delta på bipolarkurs. Utover det vet jeg ikke. 

Skrevet
Sokk skrev (7 minutter siden):

På min DPS ga BP2-diagnose mulighet til å delta på bipolarkurs. Utover det vet jeg ikke. 

Det har de desverre ikke der jeg bor. Men har lært mye på DOL da. 😛

AnonymBruker
Skrevet

Rettigheter hos dps'ene avhenger mer av diagnose enn hvor alvorlig syk man er ja. F. Eks så tar de ofte inn bipolare pga at det bør medisineres. Fastleger kan skrive ut medisinene de også, men mange fastleger legger gledelig ansvaret over på dps dersom de kan det. 

Anonymkode: 2b9d9...477

Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Det er egentlig veldig synd, for det er vist å ha god effekt mot tilbakefall og jeg syntes det var veldig nyttig - og hyggelig 😊

Selv om jeg følte litt på et mindreverdighetskompleks av å være en av veldig få med BP2-diagnose 😂

Jeg har også lært mye på DOL.

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

Ikke her jeg bor heller, med mindre det bare er for bipolar 1 da, jeg har "bare" type 2. Har ikke fått tilbud om noe kurs, men tror det hadde vært lærerikt!

Anonymkode: 96c12...b90

Skrevet
Sokk skrev (5 minutter siden):

Det er egentlig veldig synd, for det er vist å ha god effekt mot tilbakefall og jeg syntes det var veldig nyttig - og hyggelig 😊

Selv om jeg følte litt på et mindreverdighetskompleks av å være en av veldig få med BP2-diagnose 😂

Jeg har også lært mye på DOL.

Hva mener du med en av få med bp2? At de første hadde bp1? 

Ja DOL er fin å ha. 😅

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke her jeg bor heller, med mindre det bare er for bipolar 1 da, jeg har "bare" type 2. Har ikke fått tilbud om noe kurs, men tror det hadde vært lærerikt!

Anonymkode: 96c12...b90

Kommer vel an på distriktet..

Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med en av få med bp2? At de første hadde bp1? 

Ja, de fleste hadde bp1. De sa det pleide å være jevnere fordelt da. Jeg tror det hadde vært bedre, for nå skrives jeg ut og jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til hypomani.

Skrevet
Sokk skrev (25 minutter siden):

Ja, de fleste hadde bp1. De sa det pleide å være jevnere fordelt da. Jeg tror det hadde vært bedre, for nå skrives jeg ut og jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til hypomani.

Ja skjønner. Hm det var jo ikke helt heldig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...