Gå til innhold

Å bytte psykiater uten konsekvenser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en psykiater nå som jeg ikke har kjemi med. Det er mye jeg reagerer på ved han, deriblant noe jeg mener er direkte feilbehandling. 

Men hvis jeg sier ifra om dette, og ber om en ny, er jeg redd jeg blir utskrevet og overlatt til meg selv. 

(Verdt å merke seg at jeg aldri tidligere har klaget på behandlere). 

Anonymkode: 0c030...4f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men hvis jeg sier ifra om dette, og ber om en ny, er jeg redd jeg blir utskrevet og overlatt til meg selv. 

Hva baserer du den antakelsen på?

Skrevet
psykedeliker skrev (9 minutter siden):

Hva baserer du den antakelsen på?

Kan jo hende de vil se på meg som en uromaker, slem, e.l. (selv om jeg aldri har blitt sett på som det tidligere. Egentlig er jeg ganske så snill og grei av meg, og klager sjelden eller aldri). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan jo hende de vil se på meg som en uromaker, slem, e.l.

Det ville være uprofesjonelt av dem, så hvorfor skulle de det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har en psykiater nå som jeg ikke har kjemi med. Det er mye jeg reagerer på ved han, deriblant noe jeg mener er direkte feilbehandling. 

(Verdt å merke seg at jeg aldri tidligere har klaget på behandlere). 

husk at et opphold kun er for en periode, det viktigste er vel livet utenfor og at du har en god behandler der. Dersom det er feilbehandling så synes jeg godt du kan (bør!) ta dette opp i behandlingen. Å øve seg på å kommunisere hvordan en opplever behandlingen er viktig.

Anonymkode: 60187...3f4

Skrevet

husk at et opphold kun er for en periode, det viktigste er vel livet utenfor og at du har en god behandler der. Dersom det er feilbehandling så synes jeg godt du kan (bør!) ta dette opp i behandlingen. Å øve seg på å kommunisere hvordan en opplever behandlingen er viktig.

Anonymkode: 60187...3f4

Sant 👍 Jeg tror jeg skriver meg ut og drar tilbake til fastlegen. Får nok bedre oppfølging der. Kommer ikke til å oppgi den egentlige grunnen da, for jeg er veldig konfliktsky. Kommer nok bare til å si at jeg synes tiden er inne for avslutning. 

Skrevet
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Det ville være uprofesjonelt av dem, så hvorfor skulle de det?

Ville det vært det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sant 👍 Jeg tror jeg skriver meg ut og drar tilbake til fastlegen. Får nok bedre oppfølging der. Kommer ikke til å oppgi den egentlige grunnen da, for jeg er veldig konfliktsky. Kommer nok bare til å si at jeg synes tiden er inne for avslutning. 

ikke skriv deg ut. du kommer til å angre

Anonymkode: 88c93...dbd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville det vært det? 

Hva vil du egentlig frem til her?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

det er mye bedre for deg å være ærlig med hvorfor du vil ha ny psykolog. å skrive deg ut er det dummeste du kan gjøre

Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Hva vil du egentlig frem til her?

Lurte vel på om det ville være uprofesjonelt av dem å skrive meg ut hvis jeg ba om ny lege. Eller om de på en måte har retten på sin side til å gjøre det ved slike tilfeller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lurte vel på om det ville være uprofesjonelt av dem å skrive meg ut hvis jeg ba om ny lege. Eller om de på en måte har retten på sin side til å gjøre det ved slike tilfeller. 

hvis de skriver deg ut fordi du ber om ny lege så er de VIRKELIG uprofesjonelle. Jeg tviler dette ville skjedd på noen DPSer

Skrevet

Eller om de på en måte har retten på sin side til å gjøre det ved slike tilfeller. 

Nei, det har de ikke. Men du bør ha noe mer spesifikt å argumentere med enn "dårlig kjemi" når det gjelder feilbehandling. Hva er det du mener er feil, og hvordan vil du gå frem for å bekrefte at det er mer enn en mening?

Skrevet
psykedeliker skrev (23 minutter siden):

Nei, det har de ikke. Men du bør ha noe mer spesifikt å argumentere med enn "dårlig kjemi" når det gjelder feilbehandling. Hva er det du mener er feil, og hvordan vil du gå frem for å bekrefte at det er mer enn en mening?

Ja jeg har mine argumenter, men vil ikke liste de opp her i frykt for gjenkjennelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

det er mye bedre for deg å være ærlig med hvorfor du vil ha ny psykolog. å skrive deg ut er det dummeste du kan gjøre

Tror egentlig ikke at det er så dumt. Jeg tror jeg vil klare meg fint med "bare" fastlegen. 

Skrevet

Og det var faktisk noe jeg kom til underveis i denne tråden. Jeg tror tiden er inne. 

Skrevet

Samtidig skremmer jeg vettet av meg selv ved å si det. For jeg vet jo ikke om jeg vil klare meg, selv om jeg tror det nå. Er litt vinglete. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og det var faktisk noe jeg kom til underveis i denne tråden. Jeg tror tiden er inne. 

ikke ta noen forhastende beslutninger. tenk nøye på det i noen dager iallfall..

jeg mener du absolutt ikke burde slutte å gå til psykiater. for tenk om du blir dårligere? Og du må vente lenge på å få plass på DPS på nytt?kanskje du da får avslag

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette gir ingen mening. Du startet tråden med at din store frykt var å bli skrevet ut og overlatt til deg selv, og like etterpå konkluderer du med at du uansett skal gjøre det mot deg selv. Kanskje det er en type tankerekke og adferd som du bør snakke om med din behandler?

Det går an å lufte forsiktig med behandler at det er noen ting du opplever ikke fungerer. Så kan du også spørre hvilke muligheter som finnes for å bytte behandler.

Du har tydeligvis ingenting å tape siden du planlegger å realisere din varige frykt uansett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samtidig skremmer jeg vettet av meg selv ved å si det. For jeg vet jo ikke om jeg vil klare meg, selv om jeg tror det nå. Er litt vinglete. 

hør på din vinglete side, det er dumt å slutte hos psykiater

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...