Gå til innhold

Hjernetåke og kognitive vansker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo mange ulike uttrykk for dette. Er det noen som vet hvordan dette arter seg dersom det er symptom på psykisk vanskelighet eller som psykologisk forsvar? 🤗

Eller har opplevd det?

Anonymkode: 645d7...cc1

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at det er et psykologisk forsvar? 

Anonymkode: c7241...e5a

AnonymBruker
Skrevet

Er det du som er tilbake igjen?

Anonymkode: 7bef1...14c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva mener du med at det er et psykologisk forsvar? 

Om hjernen på en måte shutter ned, og beskytter en i belastende settinger. Jeg vet ikke om det er en greie. Derfor jeg spør, om det kan være tilfelle🤗

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om hjernen på en måte shutter ned, og beskytter en i belastende settinger. Jeg vet ikke om det er en greie. Derfor jeg spør, om det kan være tilfelle🤗

Dersom du mener hjernetåke som i 

en betegnelse for en opplevelse av mental uklarhet, nedsatt kognitiv funksjon og vansker med konsentrasjon og hukommelse

så er dette noe som kan oppstå som følge av en rekke tilstander, alt fra overgangsalder til long covid, depresjon og langvarig psykoseproblematikk.

Har du blitt utredet hos fastlege?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dersom du mener hjernetåke som i 

en betegnelse for en opplevelse av mental uklarhet, nedsatt kognitiv funksjon og vansker med konsentrasjon og hukommelse

så er dette noe som kan oppstå som følge av en rekke tilstander, alt fra overgangsalder til long covid, depresjon og langvarig psykoseproblematikk.

Har du blitt utredet hos fastlege?

Ja, jeg vet. Det kan komme av masse ulike tilstander. Bare lurte på om det var noe som også kan være et psykologisk forsvar eller psykisk.

Jeg har ikke psykose.

Skrevet

Ja kan være relatert til både psykisk og fysisk helse. Jeg kan få hjernetåke om jeg har fått litt lite søvn og har hatt mye stress over ei tid. Da sier hjernen i fra at jeg må ha ro. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...