Gå til innhold

Prøve meg uten medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sokk skrev (47 minutter siden):

Det er veldig mange medisiner. Jeg forstår godt om du ønsker å redusere.

Du sover unormalt mye, men går på 3 medisiner som fremmer søvn? Det høres jo rett og slett litt rart ut. 

Enig i at det er rart å gå på tre sovemedisiner når jeg sover så mye.  Men jeg sover ingenting uten. Jeg har prøvd flere varianter av å redusere/ta vekk medisiner men det har bare ført til at jeg ikke har sovet.  Har alltid blitt oppfordret til å begynne på medisiner igjen. Der lengste jeg har prøvd er tre uker uten alimemazin. Jeg klarte ikke få til vanlig søvn på den tiden. Men jeg lurer på om jeg bare skal kjøre på. Kanskje kommer den naturlige evnen til å sove tilbake igjen etterhvert. 

Skrevet
Fru2020 skrev (På 11.7.2025 den 21.02):

Jeg kjenner på at verden ikke er virkelig.  Jeg vet ikke hvem jeg er uten medisiner.  Medisinene går jo inn i hjernen og endrer på selve essensen av den jeg er. 

Hvis jeg ser rasjonelt på det så mener de jo at det er personlighetsforrstyrrelse som et hoveddiagnosen min.  Den kan ikke medisineres. 

Om jeg ikke sover en periode er det jo ikke krise.  Jeg skal jo ikke på jobb. 

Det føles feil å bruke medisiner som endrer meg når jeg fremdeles går inn og ut av depresjoner. Da kan jeg jo heller være den virkelige meg som møter dette enn en kunstig medisinert versjon av meg. 

Min umiddelbare tanke er at jeg lurer på om du ønsker å slutte med lamictal i håp om at du skal få en tydelig hypomani - og dermed bli diagnostisert som bipolar. 

Du må huske på at dine omgivelser - dvs din sønn og din samboer - også påvirkes sterkt av dine psykiske vansker - så jeg synes det er kortsiktig tenkt at det ikke gjør noe med forverring av symptomer. 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (7 timer siden):

Min umiddelbare tanke er at jeg lurer på om du ønsker å slutte med lamictal i håp om at du skal få en tydelig hypomani - og dermed bli diagnostisert som bipolar. 

Du må huske på at dine omgivelser - dvs din sønn og din samboer - også påvirkes sterkt av dine psykiske vansker - så jeg synes det er kortsiktig tenkt at det ikke gjør noe med forverring av symptomer. 

Nå beskytter ikke Lamictal nevneverdig mot hypomanier. Jeg tenkte likevel umiddelbart som deg, at det fremkommer som om det å slutte på medisiner har en baktanke, en manipulativ innstilling, kanskje ikke bevisst. At det beste rådet fra meg vil være å stå på Lamictal, det er en lite harmfull og på ingen måter personlighetsendrende medisin som beskytter mot depresjon og brukes også for personlighetsforstyrrelse i noen tilfeller. Fru 2020: Man bør kjenne et ansvar for å være en mest mulig stabil og minst mulig krevende person for sine omgivelser, også som alvorlig syk. Å ta Lamictal kan være del av et sånt ansvar. Om du virkelig mener du ikke kjenner deg selv igjen på Lamictal, må du drøfte det med fastlege, det er ingen kjent bivirkning av medikamentet og ikke noe vi fremmede på nett kan bistå med å mene noe om. 

Anonymkode: 389a9...e61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også bipolar og går på lamictal. Kommer til å gå på den lenge, men vil nok etter hvert slutte. Men det er lenge til. Har gått på Lamictal i snart 5 år og jeg merker at jeg er mer stabil, men det kan komme av mange ting som at jeg er ufør, mindre stress i livet, roligere liv, bedre helse rett og slett.

Men hvis du mistenker bipolar, hvorfor slutte på lamictal da? Jeg opplever lamictal som ganske mild egentlig

Anonymkode: a3a04...b90

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...