AnonymBruker Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Hva/hvordan svarer du? Jeg er deprimert og har angstplager. Bruker stort sett å svare "det går greit". Anonymkode: 9ad82...500 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva/hvordan svarer du? Jeg er deprimert og har angstplager. Bruker stort sett å svare "det går greit". Anonymkode: 9ad82...500 Sier det går greit her og. 0 Siter
emilie321 Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Er jeg i dårlig form så hender det at jeg sier at det humper å går eller at det går opp og ned. Standarsvaret er nok at det går greit. Spørs helt hvem som spør og i hvilken situasjon. 1 Siter
nachnoo Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Da svarer jeg: Det kunne vært verre, men det hadde ikke vært noe bedre det heller. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli nachnoo skrev (3 timer siden): Da svarer jeg: Det kunne vært verre, men det hadde ikke vært noe bedre det heller. 🤭 Anonymkode: 9ad82...500 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Med mine nærmeste venner bruker jeg å svare ærlig, og jeg sier også hvorfor det går bra eller dårlig. Med bekjente behandler jeg som regel spørsmålet mer som en høflighetsfrase. 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 14. juli Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 0.23): Hva/hvordan svarer du? Jeg er deprimert og har angstplager. Bruker stort sett å svare "det går greit". Anonymkode: 9ad82...500 Til de jeg ikke ønsker at skal vite så mye (det er de aller fleste), kan jeg svare noe i retning av det @Emilie321 nevner eller bare "takk, det går fint med meg om dagen" før jeg snur oppmerksomheten mot den andre: "Og hva med deg, hvordan går/har du det?". 0 Siter
krøll9 Skrevet 14. juli Skrevet 14. juli Tenker som Drømmeautomat og anser spørsmålet som høflighetsfrase fra de fleste. Når familie spør lyver jeg ofte. Føler jeg er en skuffelse og at jeg sprer negativitet rundt meg når jeg svarer ærlig. Vil heller ikke skape bekymring. Sa noe til moren min her om dagen om at jeg er sliten og at jeg ikke har kapasitet til noe annet enn jobb, men tror ikke det går inn. Jeg forteller det litt sånn fjasete og distansert, som om det ikke skulle angå meg på ekte og faktisk prege meg hver eneste dag, sånn "Ja, herregud. Er så sliten at jeg ikke orker annet enn å sove og gå på jobb. Ikke rekker jeg dusje, ikke gidder jeg lage mat. Hehe. Tja. At det går an. Osv". Men det er nå ganske ille 🤣 Men jeg kan regelrett si sannheten rett ut, men si det på en slik måte som om jeg skulle fortalt en vits eller en artig fortelling. Kunne like gjerne svart at det går bra... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.