Gå til innhold

Når kontaktet du AAT?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I hvilken situasjon var du? Jeg er ikke en vanskelig livssituasjon (har depresjon og angst i bunn), men vet ikke hva som er alvorlig nok.

Anonymkode: 73080...7f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I hvilken situasjon var du? Jeg er ikke en vanskelig livssituasjon (har depresjon og angst i bunn), men vet ikke hva som er alvorlig nok.

Her jeg bor trenger man ingen henvisning.

Skrevet

Svær angst, verste jeg hadde opplevd. Depressivt tankeinnhold, følelse av desperasjon. Noen ringte på vegne av meg, og jeg tror det var fordi de mistenkte psykose. Men da jeg møtte AAT virket det som det var helt greit med «bare» angst. Hadde en baby, så sånn sett hadde jeg god grunn til å få hjelp raskt.

Ring AAT og hør. Det verste som kan skje er at de henviser deg til fastlegen.

(Selv hadde jeg likevel ikke turt å ringe fordi jeg ikke takler avvisning). 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (34 minutter siden):

Svær angst, verste jeg hadde opplevd. Depressivt tankeinnhold, følelse av desperasjon. Noen ringte på vegne av meg, og jeg tror det var fordi de mistenkte psykose. Men da jeg møtte AAT virket det som det var helt greit med «bare» angst. Hadde en baby, så sånn sett hadde jeg god grunn til å få hjelp raskt.

Ring AAT og hør. Det verste som kan skje er at de henviser deg til fastlegen.

(Selv hadde jeg likevel ikke turt å ringe fordi jeg ikke takler avvisning). 

Takk for at du svarte. Jeg er som du kanskje skjønner også redd for avvisning.

AnonymBruker
Skrevet

Andre med erfaring?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for at du svarte. Jeg er som du kanskje skjønner også redd for avvisning.

Hvorfor kan du ikke kontakte fastlegen i stedet?

Skrevet

Jeg hadde samtale med aat før utskriving fra sengepost.  De sa at de la listen veldig lavt og oppfordret meg til å ringe ved relativt lette symptomer. 

Men jeg har ikke ringt ennå. Setter nok listen litt høyere selv enn det de ønsker.

Ved mitt gamle dps kunne jeg ringe uansett hva det var. Det var som en del av behandlingen min da de hadde tett samarbeid med poliklinikk og sengepost. Til slutt endte det med at jeg avsluttet det. Jeg følte etterhvert at jeg ble sykere av å snakke med dem.

....men det var min erfaring.

Bare ring du. Du blir ikke avvist så lenge det ikke er en aat hvor du trenger henvisning.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde samtale med aat før utskriving fra sengepost.  De sa at de la listen veldig lavt og oppfordret meg til å ringe ved relativt lette symptomer. 

Men jeg har ikke ringt ennå. Setter nok listen litt høyere selv enn det de ønsker.

Ved mitt gamle dps kunne jeg ringe uansett hva det var. Det var som en del av behandlingen min da de hadde tett samarbeid med poliklinikk og sengepost. Til slutt endte det med at jeg avsluttet det. Jeg følte etterhvert at jeg ble sykere av å snakke med dem.

....men det var min erfaring.

Bare ring du. Du blir ikke avvist så lenge det ikke er en aat hvor du trenger henvisning.

Vil du si noe om hvorfor du tror du ble sykere av å ringe dem?

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (1 time siden):

Hvorfor kan du ikke kontakte fastlegen i stedet?

Har ikke fastlegen veldig begrenset med tid og lavere kompetanse på psykisk uhelse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...