Gå til innhold

Angst-hjelp. Noen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg befinner meg i en svært vanskelig livssituasjon (kommer ikke til å gå i detalj på hvorfor).Har i utgangspunktet angst og depresjon. Nå kjenner jeg at jeg er livredd for det meste og krisemaksimerer og bekymrer meg for veldig mye. Hva gjør man? Jeg har Sobril liggende, men ønsker helst ikke å bruke. Kanskje jeg bør likevel?

Er det eksponering som gjelder i all angst-terapi? Eksempler på hva jeg er redd for: redd for at barna skal skade seg stygt/dø, for at huset skal brenne når vi sover, at katten skal bli påkjørt på natta, at øvrige familiemedlemmer skal bli syke og dø, at jeg skal miste synet osv osv. Har noen noe råd? Takk.

Anonymkode: aeb1f...e80

Skrevet

Dette er GAD, og det fikser du ikke selv. 
Du trenger en dyktig behandler som behersker metakognitiv terapi. 

Skrevet

Behandling avhenger av hva slags angst du har. Skaff deg en dyktig behandler, dropp Sobril (det gjør ring ofte verre), og test gjerne i samråd med lege hvor vidt dette er kronisk. Da bør du også medisineres om det hemmer deg i livet 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...