Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg føler meg sjeldent stabil over tid. Mye opp og ned og fram og tilbake. Har en historie med mye roting med medisiner. Er det sannsynlig at det er det som er årsaken til ustabiliteten? 

Eller så kan det jo være at medisinene jeg tar nå ikke er tilstrekkelige. 

Diagnose Bipolar/schizoaffektiv 

@nachnoo?

Endret av Vendi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En forutsetning for bedring og stabilitet er at en er nøye med medisineringen dvs tar den slik det er anbefalt. 

Skrevet (endret)
nachnoo skrev (51 minutter siden):

En forutsetning for bedring og stabilitet er at en er nøye med medisineringen dvs tar den slik det er anbefalt. 

Ja, men lurte mer på om tidligere medisinrot (fortid) kan være direkte årsak til ustabilitet i dag (nåtid). At det er fortidens synder som har innhentet meg på et vis. 

Mulig det var det du svarte på, bare at det er jeg som misforstod. 

Endret av Vendi
stjernestøv
Skrevet (endret)
Vendi skrev (4 timer siden):

Jeg føler meg sjeldent stabil over tid. Mye opp og ned og fram og tilbake. Har en historie med mye roting med medisiner. Er det sannsynlig at det er det som er årsaken til ustabiliteten? 

Eller så kan det jo være at medisinene jeg tar nå ikke er tilstrekkelige. 

Diagnose Bipolar/schizoaffektiv 

@nachnoo?

sykepleieren sa at roting med medisiner ikke hadde skadet meg men om det er sant vet jeg ikke, har ikke spurt psykiateren om det. men sykepleieren sa det var mange som sluttet og begynte flere ganger, har vel ikke tatt noen skade av det de da. men jeg lurer jo for det ble jo skrevet her inne at det var skadelig, det sa jeg til han og. 

Endret av stjernestøv
Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

sykepleieren sa at roting med medisiner ikke hadde skadet meg men om det er sant vet jeg ikke, har ikke spurt psykiateren om det. men sykepleieren sa det var mange som sluttet og begynte flere ganger, har vel ikke tatt noen skade av det de da. men jeg lurer jo for det ble jo skrevet her inne at det var skadelig, det sa jeg til han og. 

Ok, hvis det stemmer har jeg ett alternativ igjen, og det er utilstrekkelig medisinering. Tror jeg vil begynne med Zyprexa igjen. Selv om jeg kommer til å legge på meg "100 kg" 🙁

stjernestøv
Skrevet
Vendi skrev (Akkurat nå):

Ok, hvis det stemmer har jeg ett alternativ igjen, og det er utilstrekkelig medisinering. Tror jeg vil begynne med Zyprexa igjen. Selv om jeg kommer til å legge på meg "100 kg" 🙁

Vet ikke om det stemmer for jeg føler meg ødelagt og går jo på medisin som har tatt bort psykose, likevel er jeg ikke bra og blir ikke frisk. Men hvis du følte zyprexa hjalp bedre kan du jo ta det.  

Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Vet ikke om det stemmer for jeg føler meg ødelagt og går jo på medisin som har tatt bort psykose, likevel er jeg ikke bra og blir ikke frisk. Men hvis du følte zyprexa hjalp bedre kan du jo ta det.  

Min behandler sa at det er ikke alltid at man får bort alle symptomer. Såkalt restsymptomer..

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja, og øke litium. Til nå har ikke psykiater ønsket å øke. Virker som han har mer tro på Lamictal. 

Leit at du ikke føler du blir frisk ❤️ Men sånn er det vel noen ganger med kronisk sykdom, og det gjelder jo for somatikken også. 

Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Min behandler sa at det er ikke alltid at man får bort alle symptomer. Såkalt restsymptomer..

Ja, det er nok sant. Kan ikke forvente bedre kanskje. Noe må man vel bare leve med. 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Ja kan jo være det jeg har og negative symptomer + gad. Akk ja. 

stjernestøv
Skrevet
Vendi skrev (4 minutter siden):

Ja, og øke litium. Til nå har ikke psykiater ønsket å øke. Virker som han har mer tro på Lamictal. 

Leit at du ikke føler du blir frisk ❤️ Men sånn er det vel noen ganger med kronisk sykdom, og det gjelder jo for somatikken også. 

Ok, du får høre med psykiateren igjen da. 

Ja ❤️ Virker som fact er fornøyd så lenge jeg ikke er psykotisk og har ikke blitt bedre siden de kom inn i bildet, det kan jeg banne på selv om sykepleieren sa jeg var bedre. Han sa jo ikke på hvilken måte jeg var bedre. 

Skrevet
Vendi skrev (6 minutter siden):

Ja, det er nok sant. Kan ikke forvente bedre kanskje. Noe må man vel bare leve med. 

Ja tror nesten det..

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Ja kan jo være det jeg har og negative symptomer + gad. Akk ja. 

Ja..

Skrevet
Vendi skrev (3 timer siden):

De som går på Zyprexa bør få Wegovy på blå resept!

Den forsvunne diamanten
Skrevet
GT1 skrev (6 minutter siden):

De som går på Zyprexa bør få Wegovy på blå resept!

Amen

Skrevet
Vendi skrev (9 timer siden):

Ja, men lurte mer på om tidligere medisinrot (fortid) kan være direkte årsak til ustabilitet i dag (nåtid). At det er fortidens synder som har innhentet meg på et vis. 

Mulig det var det du svarte på, bare at det er jeg som misforstod. 

Nei, du misforsto ikke 🙂

Ja, det kan godt være at det er en sammenheng.

Gjentar svaret fra en annen tråd fra i dag:

For hver gang man slutter med medisiner og får tilbakefall, tar det i gjennomsnitt to år å komme tilbake til funksjonsnivået en hadde før forverringen. Ofte når en aldri tilbake dit, og får en liten forverring av sitt funksjonsnivå for hver gang.

I tillegg må en ofte øke dosen medisin for hver gang fordi kroppen responderer litt dårligere på medisin

Skrevet
nachnoo skrev (34 minutter siden):

Nei, du misforsto ikke 🙂

Ja, det kan godt være at det er en sammenheng.

Gjentar svaret fra en annen tråd fra i dag:

For hver gang man slutter med medisiner og får tilbakefall, tar det i gjennomsnitt to år å komme tilbake til funksjonsnivået en hadde før forverringen. Ofte når en aldri tilbake dit, og får en liten forverring av sitt funksjonsnivå for hver gang.

I tillegg må en ofte øke dosen medisin for hver gang fordi kroppen responderer litt dårligere på medisin

Huff, det er jo ganske alvorlig. Jeg er nok dessverre der at jeg har tapt meg pga dette. Jeg blir aldri som før igjen. Før var jeg blant annet mer "på" og "med", også her inne. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...