Gå til innhold

Tretthet er en vanlig bivirkning hos de som bruker Litium

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det for deg?

Anonymkode: 53065...22c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På grunn av stoffskifteproblemer måtte jeg slutte med litium. Men trøtthet var overhodet ikke en bivirkning jeg opplevde 

emilie321
Skrevet

Måtte også slutte med litium, men pga for stor bivirkning.  Den tiden jeg brukte det, så merket jeg ikke noe mer tretthet. 

AnonymBruker
Skrevet
adhoc skrev (4 timer siden):

På grunn av stoffskifteproblemer måtte jeg slutte med litium. Men trøtthet var overhodet ikke en bivirkning jeg opplevde 

Hvordan hang dette sammen? Jeg har også stoffskifte-problemer.

AnonymBruker
Skrevet
emilie321 skrev (1 time siden):

Måtte også slutte med litium, men pga for stor bivirkning.  Den tiden jeg brukte det, så merket jeg ikke noe mer tretthet. 

Hvilken bivirkning? Hvordan gikk det når du sluttet?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker litium og skjønner hva du mener med tretthet. Det er ikke tretthet direkte men mer en form for sliten, slapp for redusert følelse. Som om musklene jobber langsommere, kroppen går langsommere. Har vent meg litt til det men det er en sorg og en kjedelig bivirkning særlig mht fysisk aktivitet, jeg orker sjeldent å gjøre noe som får opp pulsen særlig. Dette er medisinen og ikke sykdommen. Har prøv å redusere dose og slutte og da forsvant denne redusertheten. Tilbake kom også eskalering av den indre uroen, økt grad av irritabilitet mm som jeg hadde glemt hvor jævlig det er å leve med, derfor går jeg på litium. Dessuten er det bare litium som tar mine maniske og depressive episoder og som gjør at jeg fungerer ca ok i jobb og relasjoner osv. Lithium virker litt som en trang hette som bremser litt for mye. Men uten er man bremset for lite. Litium behandler jo manier og dermed er det kanskje ikke så rart at man blir litt treg av dette medikamentet. 

Anonymkode: dd2db...c3d

emilie321
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken bivirkning? Hvordan gikk det når du sluttet?

Jeg hadde diaré i over 6 måneder og da synes både legen og jeg at vi skulle prøve noe annet.  Siden jeg gikk over til andre medisiner, så gikk det helt fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...