AnonymBruker Skrevet 20. juli Skrevet 20. juli Hvordan er det for deg? Anonymkode: 53065...22c 0 Siter
adhoc Skrevet 20. juli Skrevet 20. juli På grunn av stoffskifteproblemer måtte jeg slutte med litium. Men trøtthet var overhodet ikke en bivirkning jeg opplevde 0 Siter
emilie321 Skrevet 21. juli Skrevet 21. juli Måtte også slutte med litium, men pga for stor bivirkning. Den tiden jeg brukte det, så merket jeg ikke noe mer tretthet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juli Skrevet 21. juli adhoc skrev (4 timer siden): På grunn av stoffskifteproblemer måtte jeg slutte med litium. Men trøtthet var overhodet ikke en bivirkning jeg opplevde Hvordan hang dette sammen? Jeg har også stoffskifte-problemer. Anonymkode: 53065...22c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juli Skrevet 21. juli emilie321 skrev (1 time siden): Måtte også slutte med litium, men pga for stor bivirkning. Den tiden jeg brukte det, så merket jeg ikke noe mer tretthet. Hvilken bivirkning? Hvordan gikk det når du sluttet? Anonymkode: 53065...22c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juli Skrevet 21. juli Jeg bruker litium og skjønner hva du mener med tretthet. Det er ikke tretthet direkte men mer en form for sliten, slapp for redusert følelse. Som om musklene jobber langsommere, kroppen går langsommere. Har vent meg litt til det men det er en sorg og en kjedelig bivirkning særlig mht fysisk aktivitet, jeg orker sjeldent å gjøre noe som får opp pulsen særlig. Dette er medisinen og ikke sykdommen. Har prøv å redusere dose og slutte og da forsvant denne redusertheten. Tilbake kom også eskalering av den indre uroen, økt grad av irritabilitet mm som jeg hadde glemt hvor jævlig det er å leve med, derfor går jeg på litium. Dessuten er det bare litium som tar mine maniske og depressive episoder og som gjør at jeg fungerer ca ok i jobb og relasjoner osv. Lithium virker litt som en trang hette som bremser litt for mye. Men uten er man bremset for lite. Litium behandler jo manier og dermed er det kanskje ikke så rart at man blir litt treg av dette medikamentet. Anonymkode: dd2db...c3d 0 Siter
emilie321 Skrevet 21. juli Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilken bivirkning? Hvordan gikk det når du sluttet? Anonymkode: 53065...22c Jeg hadde diaré i over 6 måneder og da synes både legen og jeg at vi skulle prøve noe annet. Siden jeg gikk over til andre medisiner, så gikk det helt fint. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.