Gå til innhold

Hva er litium orothate?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det selges på helsekost, har det noe med sånn lithium som brukes i psykiatrien å gjøre??

Trodde lithium var en sterk medisin så syns det var litt merkelig,

Anonymkode: bf4ad...614

Videoannonse
Annonse
Drømmeautomat
Skrevet

Det er en annen form for litium, som tas opp på en annen måte. Fins noe gammel forskning på det fra 70-tallet, men det er mye hypoteser og lite kunnskap. Jeg prøvde dette mot bipolar 2, og min erfaring er at det ikke har effekt. 

Skrevet
Drømmeautomat skrev (1 time siden):

Det er en annen form for litium, som tas opp på en annen måte. Fins noe gammel forskning på det fra 70-tallet, men det er mye hypoteser og lite kunnskap. Jeg prøvde dette mot bipolar 2, og min erfaring er at det ikke har effekt. 

Det har ingen effekt fordi dosene er så ekstremt små. Gjerne et par promille av hva som brukes i psykiatrien, i noen tilfelle litt mer.

Lithium er et grunnstoff som ioniseres i magen og tas opp uansett hva slags stoff det er bundet til. Men orotat er et stort molekyl og lithium ekstremt lite. Så mengden lithium i en 1000 mcg tablett er helt neglisjerbar.

Skrevet

Generelt bør en unngå alt som selges i "Helsekost"-butikker.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (41 minutter siden):

Generelt bør en unngå alt som selges i "Helsekost"-butikker.

Nåja, det er vel en sannhet med modifikasjoner

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (48 minutter siden):

Det har ingen effekt fordi dosene er så ekstremt små. Gjerne et par promille av hva som brukes i psykiatrien, i noen tilfelle litt mer.

Lithium er et grunnstoff som ioniseres i magen og tas opp uansett hva slags stoff det er bundet til. Men orotat er et stort molekyl og lithium ekstremt lite. Så mengden lithium i en 1000 mcg tablett er helt neglisjerbar.

Ok så det er vanlig lithium, bare i veldig små doser 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok så det er vanlig lithium, bare i veldig små doser 

Ja.

Jeg tror effekten er meget liten. Lithium finnes naturlig (og en studie mener jeg at påviste mulige forskjeller i selvmordsrate utfra mengde lithium i drikkevannet, uten at jeg husker den helt) og jeg tror ikke disse smådosene gjør noe fra eller til ved sykdom.

Skrevet
ISW skrev (12 minutter siden):

Ja.

Jeg tror effekten er meget liten. Lithium finnes naturlig (og en studie mener jeg at påviste mulige forskjeller i selvmordsrate utfra mengde lithium i drikkevannet, uten at jeg husker den helt) og jeg tror ikke disse smådosene gjør noe fra eller til ved sykdom.

Den studein har jeg også hørt om. Tror faktisk den stod i et infohefte om Litium som jeg fikk ved oppstart av Litium. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (6 minutter siden):

Den studein har jeg også hørt om. Tror faktisk den stod i et infohefte om Litium som jeg fikk ved oppstart av Litium. 

Derfor noen leger tror litium i små doser er selvmordsforebyggende. Jeg får 84 mg pga det. 

Anonymkode: 6725a...73b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Derfor noen leger tror litium i små doser er selvmordsforebyggende. Jeg får 84 mg pga det. 

Anonymkode: 6725a...73b

For noen er kanskje en lav dose nok. Men tror man må ha mer hvis man har bipolar. 

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (17 timer siden):

Ja.

Ok. Nei tenkte ikke prøve det for psykisk sykdom altså. Bare lurte på hva det egentlig er. Folk bruker jo dette helsekostproduktet for andre ting, men så da ble jeg nysgjerrig på om det var det samme som medisinen litium og tenkte at det var isåfall merkelig man kunne kjøpe fritt og om det ikke var et helt trygt produkt😅 men da er det nok det hvis det er så minimalt 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...