Gå til innhold

Adhd medisiner etter utskrivelse DPS

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp fått beskjed om at jeg blir skrevet ut fra DPS i relativt nær fremtid. Jeg spurte, etter råd fra fastlegen, om det er mulig å henvises til psykiater med driftsavtale for medisinoppfølging (evt. at det noteres i epikrise dersom det er aktuelt, siden det vel er fastlege som henviser). Fikk til svar at det ikke er noen indikasjon for at jeg trenger oppfølging hos avtalespesialist. 

Dette er en bekymring fordi jeg idag står på ADHD medisiner med god effekt på ADHD symptomer (noe som er viktig mtp fungering i hverdagen og med jobb) men opplever forverring av depresjon. Lege på DPS sier jeg bare skal la være å kjenne etter, men det er jo strengt tatt ikke så lett når stemningsleiet reellt blir mer ustabilt.

Noen som vet om fastlege kan endre på sentralstimulerende medisiner, eller er det eneste alternativet da å oppsøke privat psykiater? 

Anonymkode: 62653...607

Skrevet

Fastlege kan endre medisiner for ADHD. Fastlegen kan også konferere med en spesialist på telefon.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (9 minutter siden):

Fastlege kan endre medisiner for ADHD. Fastlegen kan også konferere med en spesialist på telefon.

Så fint å vite. Takk for svar!

Anonymkode: 62653...607

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...