Gå til innhold

Nachnoo: Er dette omsorgssvikt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nåværende psykiater har tatt bort Quetiapin og Sobril og Vival, medisiner jeg tidligere har fått for å dempe hypomane/maniske og blandede symptomer i min bipolare lidelse. Dette har tidligere psykiater kommet fram til at jeg trenger. Så kommer det en ny inn i bildet, og tar dette bort. Jeg kjenner at jeg er rimelig sint og frustrert på vedkommende. Hvorfor fjerne noe som har fungert? Føler meg totalt overlatt til meg selv og egne symptomer uten hjelp. 

Anonymkode: e1da9...e69

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til slik demping, har jeg også brukt det for angst/uro på dagtid (sjeldent) og som søvnhjelp (litt oftere). Nå er alt borte. 

Skrevet

Jeg synes dette er grov feilbehandling av to grunner:

1: Vedkommende ser helt bort fra det du og din forrige psykiater har kommet frem til over tid. Man skal ha et stort ego og lite ydmykhet og respekt for å gjøre noe slikt.

2. Vedkommende tar bort tre medisiner samtidig. Det er både meget dristig, men også vanskelig å bedømme effekten av når en endrer flere faktorer samtidig.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Jeg synes dette er grov feilbehandling av to grunner:

1: Vedkommende ser helt bort fra det du og din forrige psykiater har kommet frem til over tid. Man skal ha et stort ego og lite ydmykhet og respekt for å gjøre noe slikt.

2. Vedkommende tar bort tre medisiner samtidig. Det er både meget dristig, men også vanskelig å bedømme effekten av når en endrer flere faktorer samtidig.

Takk, da er du enig med meg. Jeg har mistet troen på vedkommende og har lyst til å kutte han ut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk, da er du enig med meg. Jeg har mistet troen på vedkommende og har lyst til å kutte han ut. 

Bytt behandler!

Anonymkode: 7d368...005

AnonymBruker
Skrevet

Omsorgssvikt er det på ingen måte, det er helt feil begrep å bruke. Men det er uklok og dårlig behandling som det er riktig å sette spørsmålstegn ved.

Anonymkode: 2f383...405

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Omsorgssvikt er det på ingen måte, det er helt feil begrep å bruke. Men det er uklok og dårlig behandling som det er riktig å sette spørsmålstegn ved.

Vet det ikke er riktig begrep å bruke, men ble bare fristet. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bytt behandler!

Anonymkode: 7d368...005

Ja, men det er nok ikke bare bare å få gjort på dps. Man må bare godta den man har fått utdelt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vet det ikke er riktig begrep å bruke, men ble bare fristet. 

Ja, men det er nok ikke bare bare å få gjort på dps. Man må bare godta den man har fått utdelt. 

Så bra du vet at omsorgssvikt ikke passer i sammenhengen, du er jo ikke et barn og psykiater er ikke din forelder som har utsatt deg for svikt i omsorgen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nåværende psykiater har tatt bort Quetiapin og Sobril og Vival, medisiner jeg tidligere har fått for å dempe hypomane/maniske og blandede symptomer i min bipolare lidelse. Dette har tidligere psykiater kommet fram til at jeg trenger. Så kommer det en ny inn i bildet, og tar dette bort. Jeg kjenner at jeg er rimelig sint og frustrert på vedkommende. Hvorfor fjerne noe som har fungert? Føler meg totalt overlatt til meg selv og egne symptomer uten hjelp. 

En psykiater forteller alltid hvorfor en endrer på medisiner til en pasient. Hvilken begrunnelse har psykiateren ved å ta medisinene dine bort? 

Anonymkode: bb777...d43

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så bra du vet at omsorgssvikt ikke passer i sammenhengen, du er jo ikke et barn og psykiater er ikke din forelder som har utsatt deg for svikt i omsorgen. 

En psykiater har et omsorgsyrke, så helt feil ordvalg blir det ikke. Kun litt uvanlig ordvalg. 

Måtte bare blande meg litt. 

psykedeliker
Skrevet

Man må bare godta den man har fått utdelt. 

Hvem har fortalt deg dette?

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor brukte du både Sobril og Vival?

Bare lurer.

Anonymkode: b8a8f...c0e

AnonymBruker
Skrevet

Æsj nei, takk Gud for det.. 🤢

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De kalte det omsorgssvikt fra hjelpeapparatet og familien min da jeg gikk lenge psykotisk uten å få hjelp, det var de på modum som sa det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...