Gå til innhold

Jeg er så frisk! Hva med medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg anser meg selv som frisk nå. Er det medisinene som har gjort det (antipsykotisk, Litium og lav dose antidepressiva) eller kan det være at jeg bare har utviklet meg og kan klare meg uten medisiner? 

Så frisk som dette har jeg ikke vært på åtte år. Det er en rar opplevelse. 

Eller er framgangen et bevis på at jeg har rett diagnose som ble bra av rett medisiner?

Endret av Glitter
Skrevet

Gladinnlegg👏👏👏

Jeg tenker at det siste du skriver stemmer.

Skrevet
munchin skrev (2 minutter siden):

Gladinnlegg👏👏👏

Jeg tenker at det siste du skriver stemmer.

Ja det er absolutt noe å være glad for! 😁 

Hm ja. Det er kanskje det som er mest sannsynlig. I så fall må jeg ta medisiner med glede. Men bare vil ikke gå unødvendig på medisiner da. 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

I så fall må jeg ta medisiner med glede.

Det må du gjøre når du føler deg så bra, da er det pga medisinene. du har slitt i mange år og endelig fått rett medisinering. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (11 minutter siden):

Jeg anser meg selv som frisk nå. Er det medisinene som har gjort det (antipsykotisk, Litium og lav dose antidepressiva) eller kan det være at jeg bare har utviklet meg og kan klare meg uten medisiner? 

Så frisk som dette har jeg ikke vært på åtte år. Det er en rar opplevelse. 

Eller er framgangen et bevis på at jeg har rett diagnose som ble bra av rett medisiner?

Er du hypoman nå?

Anonymkode: fea81...31d

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Ja det er absolutt noe å være glad for! 😁 

Hm ja. Det er kanskje det som er mest sannsynlig. I så fall må jeg ta medisiner med glede. Men bare vil ikke gå unødvendig på medisiner da. 

Jeg går på Litium, Abilify og sovemedisin. Vil egentlig også av medisiner,  men når jeg prøver blir jeg skikkelig dårlig. Har depresjon og angst.

Anonymkode: 4d40e...4fb

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Det må du gjøre når du føler deg så bra, da er det pga medisinene. du har slitt i mange år og endelig fått rett medisinering. 

Ja sant det. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du hypoman nå?

Anonymkode: fea81...31d

Nei ikke sånn som jeg bruker å bli ved hypomani. Jeg tror jeg bare er veldig glad for å kjenne på hvor mye bedre jeg har det. Noe jeg aldri hadde trodd. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg går på Litium, Abilify og sovemedisin. Vil egentlig også av medisiner,  men når jeg prøver blir jeg skikkelig dårlig. Har depresjon og angst.

Anonymkode: 4d40e...4fb

Hvis du blir skikkelig dårlig av å slutte så bør du nok bruke medisine. Jeg tenker på om jeg vil være like frisk uten medisiner. Men det er kanskje ønsketenkning å skulle fungere uten medisiner. Så mange år med mye og alvorlig sykdom og nå er bare hver dag så fin. Bortsett fra at jeg kjeder meg da. 

Skrevet

@nachnoo du har jo litt kjennskap til meg gjennom årene. Hva tror du? Er det medisinene som gjør at jeg har det så bra og stabilt? 

Skrevet

Ikke begynn å rot med medisiner nå. Hvorfor sabotere for deg selv nå som ting er så bra?

Skrevet

Du er så frisk fordi du endelig er riktig medisinert over tid.

Skrevet
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Ikke begynn å rot med medisiner nå. Hvorfor sabotere for deg selv nå som ting er så bra?

Neida skal ikke det. Følger legens råd. Det er bare undrende tanker jeg har. 

nachnoo skrev (1 minutt siden):

Du er så frisk fordi du endelig er riktig medisinert over tid.

Hm ok. Ja. Da er jeg heldig som har fått riktig behandling omsider. 

Skrevet

Det er virkelig fint å lese at du har det så bra. Det å få rett diagnose og medisiner har mye å si. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...