Gå til innhold

Terapeutisk skriving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her inne som skriver dikt eller bruker skriving på andre måter i terapi? Jeg skriver en del dikt i perioder (har ofte skrivesperre), og jeg opplever det som veldig terapeutisk å skrive ned tankene på den måten. Tidligere har jeg skrevet mye dagbok og det har også hjulpet synes jeg. Hadde det fantes skrive terapi her jeg bor hadde jeg definitivt gått. Jeg skulle bare ønske at jeg skrev bedre og at det var enklere for meg å skrive, for jeg føler ofte at jeg er litt stuck og ikke finner de rette ordene også savner jeg å kunne få konstruktiv kritikk fra noen. 

Legger ved ett dikt jeg skrev nå i kveld, ikke det beste jeg har skrevet akkurat men det er det første jeg har skrevet på lenge så deler det likevel. Kanskje andre her også vil dele noe de har skrevet? 

Andre har holdt håpet for meg
når jeg har mistet det
Jeg har reist meg
igjen og igjen
Noen ganger har andre
løftet meg på beina
Andre ganger
har jeg kjempet helt alene

Men hver gang jeg reiser meg
er du der fortsatt

Når jeg har tenkt
at jeg ikke får til livet
har du slått sprekker i mørket
sluppet lyset inn
tent håpet

Noen ganger
er bare en liten gnist nok
til å endre et helt liv

Det håpet er så viktig
for det begynte som et håp
og endte med
et liv verdt å leve

AnonymBruker
Skrevet
Siena skrev (4 minutter siden):

Er det flere her inne som skriver dikt eller bruker skriving på andre måter i terapi? Jeg skriver en del dikt i perioder (har ofte skrivesperre), og jeg opplever det som veldig terapeutisk å skrive ned tankene på den måten. Tidligere har jeg skrevet mye dagbok og det har også hjulpet synes jeg. Hadde det fantes skrive terapi her jeg bor hadde jeg definitivt gått. Jeg skulle bare ønske at jeg skrev bedre og at det var enklere for meg å skrive, for jeg føler ofte at jeg er litt stuck og ikke finner de rette ordene også savner jeg å kunne få konstruktiv kritikk fra noen. 

Legger ved ett dikt jeg skrev nå i kveld, ikke det beste jeg har skrevet akkurat men det er det første jeg har skrevet på lenge så deler det likevel. Kanskje andre her også vil dele noe de har skrevet? 

Andre har holdt håpet for meg
når jeg har mistet det
Jeg har reist meg
igjen og igjen
Noen ganger har andre
løftet meg på beina
Andre ganger
har jeg kjempet helt alene

Men hver gang jeg reiser meg
er du der fortsatt

Når jeg har tenkt
at jeg ikke får til livet
har du slått sprekker i mørket
sluppet lyset inn
tent håpet

Noen ganger
er bare en liten gnist nok
til å endre et helt liv

Det håpet er så viktig
for det begynte som et håp
og endte med
et liv verdt å leve

Så fint skrevet!🧡

Anonymkode: a7c29...dba

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så fint skrevet!🧡

Anonymkode: a7c29...dba

Å, tusen takk for det! Ble glad for og setter pris på kommentar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...