Siena Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli (endret) Wellbutrin, tror jeg. Endret 26. juli av Siena 0 Siter
Siena Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli Siena skrev (9 minutter siden): Wellbutrin, tror jeg. Jeg bruker også Litium som jeg tror hjelper mye, men har blitt deprimert på tross. Og det var først etter at jeg begynte på Wellbutrin jeg ikke har vært deprimert siden, så tenker derfor at den hjelper mest. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 27. juli Skrevet 27. juli Efexor var en medisin med god virkning. Da den ikke var et mulig alternativ, ble Brintellix forsøkt, som ett av svært få alternativ på den tiden. Brintellix har hjulpet meg. Det som har holdt tilstanden stabil og forhindret tilbakefall av depresjon, har vært å fokusere på å få til et mest mulig stabilt liv/hverdag. Inkl. samarbeid med terapeut. Identifisere uheldige mønster. 0 Siter
erik123 Skrevet 27. juli Skrevet 27. juli Cipralex, det aller beste, ingen ting annet har fungert. Alt for mye bivirkninger. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. juli Skrevet 27. juli Eva Sofie skrev (5 timer siden): Efexor var en medisin med god virkning. Da den ikke var et mulig alternativ, ble Brintellix forsøkt, som ett av svært få alternativ på den tiden. Brintellix har hjulpet meg. Det som har holdt tilstanden stabil og forhindret tilbakefall av depresjon, har vært å fokusere på å få til et mest mulig stabilt liv/hverdag. Inkl. samarbeid med terapeut. Identifisere uheldige mønster. Bare nysgjerrig, føler at «depresjon og angst» er noe fysisk og har med evt følelser å gjøre og ikke noe jg har symptomer på pga mønstre eller tenkemåter🤔 Anonymkode: 0b077...dd9 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 13.01): Bare nysgjerrig, føler at «depresjon og angst» er noe fysisk og har med evt følelser å gjøre og ikke noe jg har symptomer på pga mønstre eller tenkemåter🤔 Anonymkode: 0b077...dd9 Angst og depresjon kan føles veldig fysisk, men er svært tett koblet opp mot tankene våre. Tenk f.eks. på noe som trigger angst, og det merkes straks i kroppen, men det var ikke annet enn en tanke. Noen kan også oppleve et sterkt ubehag f.eks. under fysisk aktivitet når kroppen gjør det den må under økt aktivitet. Det er kun en assosiasjon hodet gjør. Det å snakke/tenke positivt og støttende til seg selv i hverdagen, fremfor et språk som gir lite trygghet, kan virke bagatellmessig, men kan utgjøre mye i praksis. - Jeg må ikke forsove meg. Jeg må våkne i tide. - Ikke glem å låse døren. Jeg skal huske å låse døren. - Ikke tenk på alt jeg ikke får til. Jeg ser på det jeg får til akkurat nå. Resten har tid til å vente. Dette er bare to små eksempler, av mange. Jeg kan kun snakke for meg selv). Selv om jeg opplever å finne fremgang i det jeg har gitt eksempler på nå, betyr det ikke at din opplevelse er feil. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 13.01): Bare nysgjerrig, føler at «depresjon og angst» er noe fysisk og har med evt følelser å gjøre og ikke noe jg har symptomer på pga mønstre eller tenkemåter Nyere nevrovitenskap støtter opplevelsen din. Det er følelser og kroppslige reaksjoner som kommer først, før de bevisstgjøres og tolkes kognitivt. Sjekk ut opplevelsesbaserte terapier, de sammenfaller mer med moderne nevrovitenskap enn kognitiv terapi. Anonymkode: add69...58c 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nyere nevrovitenskap støtter opplevelsen din. Det er følelser og kroppslige reaksjoner som kommer først, før de bevisstgjøres og tolkes kognitivt. Sjekk ut opplevelsesbaserte terapier, de sammenfaller mer med moderne nevrovitenskap enn kognitiv terapi. Anonymkode: add69...58c AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nyere nevrovitenskap støtter opplevelsen din. Det er følelser og kroppslige reaksjoner som kommer først, før de bevisstgjøres og tolkes kognitivt. Sjekk ut opplevelsesbaserte terapier, de sammenfaller mer med moderne nevrovitenskap enn kognitiv terapi. Anonymkode: add69...58c Må det ene utelukke det andre? Jeg går i en bottom-up-terapi, hvor man tar utgangspunkt i kroppen og kobler det sammen med tanker og reaksjoner - ser det i sammenheng. Jeg er ikke der enda at jeg klarer på egenhånd å gjøre det mellom timene. 0 Siter
erik123 Skrevet mandag kl 13:16 Skrevet mandag kl 13:16 Uten tvil er det Efexor. Fungerer utmerket. Og få bivirkninger. Veldig fornøyd så langt. 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet mandag kl 13:33 Skrevet mandag kl 13:33 Jeg tror faktisk seroquel. Den gjorde meg veldig stabil etter en veldig ustabil periode. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:49 Skrevet mandag kl 14:49 Litium og Zyprexa. Anonymkode: 1b064...347 1 Siter
munchin Skrevet mandag kl 19:54 Skrevet mandag kl 19:54 cathlin skrev (5 minutter siden): Har ikke funnet noen som hjelper. Hva har du prøvd? 0 Siter
cathlin Skrevet mandag kl 19:54 Skrevet mandag kl 19:54 Marye skrev (På 27.7.2025 den 1.54): Lamictal og litium Hvordan virket lamictal? Det har jeg ikke prøvd. Eller tok du begge på samme tid 0 Siter
cathlin Skrevet mandag kl 20:06 Skrevet mandag kl 20:06 munchin skrev (11 minutter siden): Hva har du prøvd? Hvorfor spør du? 0 Siter
Marye Skrevet mandag kl 22:55 Skrevet mandag kl 22:55 cathlin skrev (3 timer siden): Hvordan virket lamictal? Det har jeg ikke prøvd. Eller tok du begge på samme tid Både brukt sammen og hver for seg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.