Gå til innhold

Hvordan passe inn i livet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å passe inn i livet men får det ikke helt til. Prøver å være sånn som alle andre for å bli godtatt da jeg har opplevd så mye svik i voksen alder. Jeg vil være en som folk liker og ikke en som folk misliker så jeg prøver å være en annen. Men hvordan kan jeg passe inn i livet? 

Skrevet
Alba skrev (29 minutter siden):

Jeg prøver å passe inn i livet men får det ikke helt til. Prøver å være sånn som alle andre for å bli godtatt da jeg har opplevd så mye svik i voksen alder. Jeg vil være en som folk liker og ikke en som folk misliker så jeg prøver å være en annen. Men hvordan kan jeg passe inn i livet? 

Hei. Leit at du sliter sånn. Jeg tror at du kommer lengst med å være deg selv uten å gjøre deg så mye til. Selvsagt må man lese situasjoner og tilpasse seg i sosiale settinger, men ikke la det gå på bekostning av hvem du er. Tror du kommer langt med å bare være normalt hyggelig, høflig og blid.  

Skrevet

Jeg er enig i svaret til Vendi, vær deg selv. Ellers ville jeg legge til at kanskje trenger du å bearbeide sviket du har opplevd? Går du i behandling?

Anonymkode: 42eeb...085

Skrevet
Alba skrev (1 time siden):

Jeg vil være en som folk liker og ikke en som folk misliker så jeg prøver å være en annen.

Hva er galt med den du er i utgangspunktet?

AnonymBruker
Skrevet

Om noe, så tror jeg ikke det handler om man prøver å være seg selv eller noen andre, men at man ubevisst forsøker for hardt. Man kommer langt bare på å være avslappet og holde igjen på impulser. Om du tror at det er "deg" å ha mye impulser eller skille deg ut på måten du står eller beveger på, så handler det nok mye mer om du ikke har fått muligheten til å lære å være deg selv. Å trene seg på å være mer avslappet eller impulskontroll, eller ikke ta seg like lett nær av det andre sier eller gjør mot deg, handler ikke om å være en annen enn seg selv, men å finjustere på deler av seg som man aldri fikk muligheten til.

Anonymkode: 19413...aa7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...