Gå til innhold

Hvor fort slutte med sovemedisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har vært flink som har kommet deg bort fra Imovane. Det er meget bra. Når du nå også klarer deg uten alimemazin, er det også bra, da den vil få igjen effekten sin om du skulle trenge den på et senere tidspunkt.

Nå er det viktig at du lar kroppen din stabilisere seg på dette nye nivået i minst 3 mnd før du evt går videre i samarbeid med legen din.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Du har vært flink som har kommet deg bort fra Imovane. Det er meget bra. Når du nå også klarer deg uten alimemazin, er det også bra, da den vil få igjen effekten sin om du skulle trenge den på et senere tidspunkt.

Nå er det viktig at du lar kroppen din stabilisere seg på dette nye nivået i minst 3 mnd før du evt går videre i samarbeid med legen din.

3 mnd var lenge synes jeg. Men jeg skal vente med truxalen til jeg har snakket med lege

Eva Sofie skrev (5 timer siden):

Det blir vel et problem om det blir ustabilitet med søvnen, som videre trigger annen ustabilitet? Hva tenker samboeren din om å seponere alle sovemedisiner?

Jeg vet mange opplever Truxal som en tøff medisin å slutte på. Da jeg seponerte den, sov jeg svært lite de neste to ukene. Jeg startet etter hvert på Atarax istedenfor.

Min anbefaling: Lytt til samboers synspunkter i denne saken - han kan se deg og detaljer fra en side som du selv ikke ser (fordi han ser alt på avstand). Kan dere avtale at han kan si ifra til deg om han ser tegn på at du begynner å få det dårligere? Det er mye enklere for begge parter å avtale slikt i fredstid. Han ønsker deg og forholdet kun det beste.

Jeg er sikker på at det siste han ønsker seg, er en samboer som har det vondt igjen. Derfor ønsker han at du ikke skal gjøre for store endringer. Hva om du nå er stabil, nettopp pga. medisineringen? Tenk deg godt om.

Grunnen til at jeg vil slutte på medisiner er at jeg svinger like mye med dem som av dem. Men jeg skal gå gjennom kriseplanen med kjæresten igjen. Vi har uansett jevnlige sjekk inn hvor vi sier hva vi har observert hos den andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...