Gå til innhold

Det å glede seg over at det går bra og redsel for tilbakefall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg ble psyk har jeg hatt jevnlige depresjoner og når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk ikke jeg har hatt en så lang stabil og god periode som det jeg har hatt til nå. Jeg er jo selvfølgelig kjempeglad for det og det er veldig deilig å kjenne på at det endelig går bra. Samtidig så tar jeg meg selv stadig i det å bekymre meg for tilbakefall. Men aller helst skulle jeg ønske at jeg bare klarte å nyte det i stedet for å være så bekymret. Noen som har noen gode råd og tips? 

Skrevet

Har ingen gode råd, men kjenner meg igjen i det. Uvanlig lang god periode, samtidig som at jeg er på vakt. 

Skrevet (endret)
Glitter skrev (23 minutter siden):

Har ingen gode råd, men kjenner meg igjen i det. Uvanlig lang god periode, samtidig som at jeg er på vakt. 

Noen ganger føler jeg at jeg egentlig blir litt for opphengt i mulige tegn på tilbakefall. Det er jo helt vanlig å ha dårlige(re) dager, men jeg tenker alltid at "nå er jeg blitt dårlig igjen" også viser det seg at det bare var en naturlig svingning. Tror jeg på en måte må omprogrammere hjernen litt, for føler jeg har levd i overlevelsesmodus alt for lenge.

Endret av Siena
Skrevet
Siena skrev (3 minutter siden):

Noen ganger føler jeg at jeg egentlig blir litt for opphengt i mulige tegn på tilbakefall. Det er jo helt vanlig å ha dårlige(re) dager, men jeg tenker alltid at "nå er jeg blitt dårlig igjen" også viser det seg at det bare var en naturlig svingning. Tror jeg på en måte må omprogrammere hjernen litt, for føler jeg har levd i overlevelsesmodus alt for lenge.

Ja. Jeg øver meg på å skille dårlige dager og starten på depresjon. Når jeg er pms har jeg flere ganger trodd det var depresjon, men så har jeg blitt bedre igjen etter noen dager. 

Skrevet
Glitter skrev (11 minutter siden):

Ja. Jeg øver meg på å skille dårlige dager og starten på depresjon. Når jeg er pms har jeg flere ganger trodd det var depresjon, men så har jeg blitt bedre igjen etter noen dager. 

Ja, det er nok lurt. Jeg tenker det skader jo ikke å sette inn tiltak uavhengig av om det er depresjon eller dårlige dager, men det er jo noe med det å gå rundt å være bekymret og redd for hvor ille det blir denne gangen og hvor lenge det skal vare. Det kan jo i verste fall bli ødeleggende, i alle fall er det slik for meg.

Skrevet
Siena skrev (4 minutter siden):

Ja, det er nok lurt. Jeg tenker det skader jo ikke å sette inn tiltak uavhengig av om det er depresjon eller dårlige dager, men det er jo noe med det å gå rundt å være bekymret og redd for hvor ille det blir denne gangen og hvor lenge det skal vare. Det kan jo i verste fall bli ødeleggende, i alle fall er det slik for meg.

Ja, det kan medføre mye unødvendig stress. 

Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

Ja, det kan medføre mye unødvendig stress. 

Ja, det er akkurat det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...