Gå til innhold

Utvikle spiseforstyrrelse...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne å slanke meg nå, men jeg er redd for at hvis jeg går all in så utvikler jeg spiseforstyrrelse. Hva kan man gjøre for å lykkes med å både gå ned i vekt og unngå bli syk av det?

Anonymkode: 79c6d...462

AnonymBruker
Skrevet

Å finne balansen tror jeg er nøkkelen. Jeg fikk ikke til å slanke meg uten at det ble sykelig.

Anonymkode: abf5d...28e

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært syk med anoreksia før?

Anonymkode: ba67d...e96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal begynne å slanke meg nå, men jeg er redd for at hvis jeg går all in så utvikler jeg spiseforstyrrelse. Hva kan man gjøre for å lykkes med å både gå ned i vekt og unngå bli syk av det?

Det synes jeg nesten høres litt hysterisk ut? Spør du fordi du tidligere har slitt med en spiseforstyrrelse så skjønner jeg det veldig godt, men å bli redd for slikt ut av det blå virker som overdreven angst.

Anonymkode: 011a1...692

AnonymBruker
Skrevet

Gå ned til normalvekt bare da. Du trenger jo ikke å slanke deg til du ser ut som et anoreksi skjelett. 

Anonymkode: a01c0...513

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du har høy risiko for å utvikle/forverre en spiseproblematikk, så anbefales langsom vektnedgang (ofte anbefales maks 0,5 kg pr uke). 

Har du behov for å gå ned mange kg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det synes jeg nesten høres litt hysterisk ut? Spør du fordi du tidligere har slitt med en spiseforstyrrelse så skjønner jeg det veldig godt, men å bli redd for slikt ut av det blå virker som overdreven angst.

Anonymkode: 011a1...692

Ja kanskje det er det? Jeg har slitt med overspising (og sliter fortsatt så vidt litt), så jeg er derfor redd for at jeg skal la det tippe andre veien. 

frosken skrev (15 minutter siden):

Hvis du har høy risiko for å utvikle/forverre en spiseproblematikk, så anbefales langsom vektnedgang (ofte anbefales maks 0,5 kg pr uke). 

Har du behov for å gå ned mange kg?

Jeg må gå ned i alle fall 16 kg for å havne i BMI normalvekt. Vet ikke om jeg havner i kategorien du nevner? Men i alle fall ønsker jeg gjøre alt jeg kan for at det skal bli bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...