Gå til innhold

Er det noen som opplever å få latterkrampe av alt i hypomani?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Jeg ler så mye av alt at det er vanskelig å få i seg mat og drikke av og til. Klarer ikke f.eks. å sitte i stua der jeg er innlagt for lenge. Da ler jeg så jeg gråter til slutt av ingenting. Så må jeg gå på rommet, men det stopper ikke der. Jeg fortsetter å le av alt jeg ser rundt meg og egne tanker. Dette er ikke morsomt lenger. Jeg blir stadig bedt om å gå på rommet pga latteren min. Det forstår jeg godt. Men hva er dette for noe? Kan jo ikke være en del av hypomani. Det er ikke et symptom jeg visste om i alle fall.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er ikke hypomani 

Anonymkode: 0891a...7e0

Drømmeautomat
Skrevet

Jeg har absolutt opplevd å få latterkrampe av ting og å le mye/dels upassende i hypomani. Det du beskriver høres imidlertid voldsomt ut, så kanskje noe som grenser mot mani?

Den forsvunne diamanten
Skrevet
Drømmeautomat skrev (14 minutter siden):

Jeg har absolutt opplevd å få latterkrampe av ting og å le mye/dels upassende i hypomani. Det du beskriver høres imidlertid voldsomt ut, så kanskje noe som grenser mot mani?

Jeg er originalt innlagt for depresjon. Men så snudde det noe voldsomt for meg. Sluttet å sove også blitt mer og mer oppspilt. Jeg er jo fortsatt på døgn og hører ca på de ansatte så er nok ikke mani. Men det går utover daglige gjøremål denne latteren. Ler av egne tanker som ikke er morsomme en gang. Skjedde under kveldsmaten og nå. Starter med humring. Som jeg klarer å stoppe litt. Også blir det så voldsomt at de ansatte bare tar tallerkenen min og tar meg med inn på rommet. Også ler jeg bare masse på vei til rommet og. Herfra får jeg ikke spise på stua lenger. 

Den forsvunne diamanten
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, dette er ikke hypomani 

Hva er det da?

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (19 minutter siden):

Hva er det da?

Hysteri. Har du en personlighetsforstyrrelse? Dramatisk?

Den forsvunne diamanten
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hysteri. Har du en personlighetsforstyrrelse? Dramatisk?

Nei? Hvorfor mener du det kan være det? 

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (19 minutter siden):

Nei? Hvorfor mener du det kan være det? 

Mente dramatiserende. Bare synes det virker noe kunstig og påtatt ved det. Du kan jo lese om diagnosekriteriene og se om noe kan passe. Denne lidelsen kan også ha likhetstrekk med emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. 

Skrevet (endret)

Jeg har også opplevd å le lettere og få latterkrampe når jeg har vert hypoman. Har også blitt mer emosjonell generelt sett og også grått lettere. Kunne også få latterkrampe som gikk over i gråt og motsatt. 

Endret av Siena
Den forsvunne diamanten
Skrevet
Sokk skrev (12 timer siden):

Det er nok pga søvnmangel. 

Haha ja det kan nok tenkes. Overtrøtthet.

stjernestøv
Skrevet

jeg lo mye da jeg sluttet med ap en gang, tror det var innestengte følelser. men har ledd og hatt det veldig morsomt under mani også, mannen likte det ikke for man virker jo ruset. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...