Gå til innhold

Er det lov å spørre om hvor stor overdose-fare det er ved ulike medikamenter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjelder mitt barn som er blitt rusmisbruker. Hen bruker xanax og annen benzo.

Anonymkode: 1e48f...1e0

Skrevet

Tror ikke det er innenfor å si noe om nøyaktig dose her inne. 

Det skumle med å kjøpe xanax på gata er at man kan få piller som er penslet med fentanyl og det gir mye høyere risiko for overdose. 

Skrevet

Brukt alene er faren for død av medisinen heldigvis kun moderat. Men i bevisstløshet kan man fryse ihjel eller kaste opp, aspirere og bli kvalt. I trafikken er man i livsfare både for seg selv og andre. 
Dessverre er blandingsmisbruk oftest det vanlige. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (23 minutter siden):

Tror ikke det er innenfor å si noe om nøyaktig dose her inne. 

Det skumle med å kjøpe xanax på gata er at man kan få piller som er penslet med fentanyl og det gir mye høyere risiko for overdose. 

Ja, hen sa han hadde fått i seg de pillene du beskriver.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er skummelt da selv små mengder fentanyl kan gi overdose, og man vet aldri hvike piller som har fentanyl på seg. 

Du bør prøve å motivere barnet ditt til å dra i behandling. Før det setter seg skikkelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Svært viktig det Glitter skriver. Om man kjøper illegalt, vet man aldri hva man får tak i. Fentanyl er ekstremt farlig og har forårsaket tusenvis av dødsfall. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Svært viktig det Glitter skriver. Om man kjøper illegalt, vet man aldri hva man får tak i. Fentanyl er ekstremt farlig og har forårsaket tusenvis av dødsfall. 

Hva er motivasjonen til selgerne ved å pensle tablettene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er motivasjonen til selgerne ved å pensle tablettene?

Vet ikke. Men kanskje slik: Hvis hen ikke dør, har jeg fått han enda mer avhengig og nå av et stoff som krever stadig nye doser og koster mer. 
Follow the money. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (9 minutter siden):

Vet ikke. Men kanskje slik: Hvis hen ikke dør, har jeg fått han enda mer avhengig og nå av et stoff som krever stadig nye doser og koster mer. 
Follow the money. 

Fy faen.

Skrevet

Tror også det kan være slik nachnoo tenker. Ett eller annet kynisk er i hvertfall det som står bak å gjøre slike ting. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Det er skummelt da selv små mengder fentanyl kan gi overdose, og man vet aldri hvike piller som har fentanyl på seg. 

Du bør prøve å motivere barnet ditt til å dra i behandling. Før det setter seg skikkelig.

Ja, vi er i en prosess å finne riktig sted å få hjelp. Ungdommen er umoden .

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, vi er i en prosess å finne riktig sted å få hjelp. Ungdommen er umoden .

Å bruke rus er ikke akkurat noe som får en person til å modnes. Verken som ungdom eller voksen. Men forhåpentligvis vil han få god modning gjennom innleggelsen.

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Å bruke rus er ikke akkurat noe som får en person til å modnes. Verken som ungdom eller voksen. Men forhåpentligvis vil han få god modning gjennom innleggelsen.

Kan aldri se for meg at hen vil innlegges, må bli poliklinisk behandling. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan aldri se for meg at hen vil innlegges, må bli poliklinisk behandling. 

Ja ok. Men hvis misbruket er ille så vil hn nok bli anbefalt å legges inn. Er hn mindreårig så kan de fatte tvangngstiltak. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja ok. Men hvis misbruket er ille så vil hn nok bli anbefalt å legges inn. Er hn mindreårig så kan de fatte tvangngstiltak. 

Det er ikke grunnlag for tvang dessverre. Vi håpet på det. At hen kunne legges inn på tvang.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke grunnlag for tvang dessverre. Vi håpet på det. At hen kunne legges inn på tvang.

Hm ok. Trodde det var rimelig lett å fatte tvang på en mindreårig. Jeg ble innlagt på tvang i 2018, så det er ikke umulig i hvertfall. 

Skjønner dere er i en helt forferdelig situasjon med mye frykt, sorg og sinne. ❤️

Jeg unner absolutt ingen å gå ned den veien inn i rusen. Verken for pårørende og den som ruser seg. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet

Hm ok. Trodde det var rimelig lett å fatte tvang på en mindreårig. Jeg ble innlagt på tvang i 2018, så det er ikke umulig i hvertfall. 

Skjønner dere er i en helt forferdelig situasjon med mye frykt, sorg og sinne. ❤️

Jeg unner absolutt ingen å gå ned den veien inn i rusen. Verken for pårørende og den som ruser seg. 

Hva slags hjelp finnes for dem?

Anonymkode: b9323...21f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva slags hjelp finnes for dem?

Anonymkode: b9323...21f

Alt fra oppfølging av kommunens rusteam, behandler på DPS og innleggelse frivillig eller tvang. Mulig det er mer, men dette har jeg selv hatt. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (38 minutter siden):

Alt fra oppfølging av kommunens rusteam, behandler på DPS og innleggelse frivillig eller tvang. Mulig det er mer, men dette har jeg selv hatt. 

Min ungdom er 15 år, så det måtte blitt BUP istedenfor DPS. Vi har henvisning inne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min ungdom er 15 år, så det måtte blitt BUP istedenfor DPS. Vi har henvisning inne.

Ja okei. Bra dere har henvisning inne. 

Hva sier ungdommen selv? Ønsker hn å slutte? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...