Gå til innhold

Er det lov å spørre om hvor stor overdose-fare det er ved ulike medikamenter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (16 minutter siden):

Ja okei. Bra dere har henvisning inne. 

Hva sier ungdommen selv? Ønsker hn å slutte? 

Det virker ikke slik dessverre. Hen har kommet i feil miljø og er spenningssøkende.

Anonymkode: 1e48f...1e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det virker ikke slik dessverre. Hen har kommet i feil miljø og er spenningssøkende.

Uff okei. 

Jeg forstår denne spenningen og dragningen mot det. Dessverre er dere maktesløs så lenge ungdommen ikke vil det selv.

Min familie involverte seg myyyye da jeg havnet utpå. Men enn så klisjé det måtte være, så måtte jeg ville det selv. Og jeg må stadig jobbe for min rusfrihet. 

Man MÅ ville det selv. 

❤️

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Uff okei. 

Jeg forstår denne spenningen og dragningen mot det. Dessverre er dere maktesløs så lenge ungdommen ikke vil det selv.

Min familie involverte seg myyyye da jeg havnet utpå. Men enn så klisjé det måtte være, så måtte jeg ville det selv. Og jeg må stadig jobbe for min rusfrihet. 

Man MÅ ville det selv. 

❤️

Det er det jeg har forstått. At vi er maktesløse. Hva fikk deg til å ville/klare å slutte? Vi har håpet ved kontakt med Legevakt/overdose at hen skulle få en tvangsinnleggelse på BUP. Men neida, null sjangse for det!

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er det jeg har forstått. At vi er maktesløse. Hva fikk deg til å ville/klare å slutte? Vi har håpet ved kontakt med Legevakt/overdose at hen skulle få en tvangsinnleggelse på BUP. Men neida, null sjangse for det!

Jeg ble skikkelig lei, og fikk ikke være med mine barn. Jeg prøver fortsatt veldig hardt å holde meg rusfri. Lurer på om trangen noen sinne forsvinner. 

Synes terskel for å bruke tvang til et barn bør være mye lavere enn det de klarte å legge meg inn til tvang for. 

Det er så viktig å få stoppet dette nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor var det null sjans for det?

Anonymkode: b9323...21f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En 15-åring kan vel ikke formelt sett tvangsinnlegges på BUP. Det aktuelle vil i så fall være en frivillig innleggelse som foreldrene samtykker til. 

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg mente var at det ikke var grunnlag for innleggelse i vårt tilfelle.

AnonymBruker
Skrevet

Har selv opplevd å kjøpt xanax og også andre piller på gata og de var definitivt pensla med fentanyl da en venninne av meg nesten holdte på å dø. Hadde ikke jeg vært der. Hun tok kun 1 pille. Så ja det er skummelt fordi du vet aldri hvilke piller det gjelder og på disse bretta så kan den ene pillen være helt uten mens den neste pillen har alt for mye fordi de bretta som fås på gaten er bare lagd i Midtøsten og presset. 

Anonymkode: dadc2...6a2

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du først har tatt en pille med fentanyl i seg så er man ferdig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvis du først har tatt en pille med fentanyl i seg så er man ferdig. 

Hva mener du? At overdosefaren er stor?

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva mener du? At overdosefaren er stor?

Ja, svært stor 

Skrevet
nachnoo skrev (2 timer siden):

Ja, svært stor 

Huff, det skremmer meg skikkelig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...