AnonymBruker Skrevet 4. august Skrevet 4. august Hei. Noen som vil dele sin erfaringer med Seroquel? Jeg går på efexor og Lamictal , men sliter alikavel veldig med angst og depresjon. Er nesten ikke til å holde ut. Våkner hver eneste morgen med trykk i brystet og pustevansker . Har en grusom angst hele døgnet. Har høylytte gråteanfall som varer i mange timer og selvmordstanker. Kan Seroquel virke mot angsten og depresjonen? Hvor lang tid tar det før den virker? Anonymkode: e0309...400 0 Siter
Everybody Skrevet 4. august Skrevet 4. august (endret) Etter min erfaring kan seroquel + en SSRI/SNRI hjelpe mot depresjon. Litt alene, men best sammen med en annen AD. Så du kan spørre om du kan legge til litt seroquel med det du allerede går på? Endret 4. august av Everybody 1 Siter
Marye Skrevet 5. august Skrevet 5. august Funket bra mot depresjon her men sluttet pga bivirkninger og brukte litium isteden 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august Everybody skrev (På 4.8.2025 den 22.25): Etter min erfaring kan seroquel + en SSRI/SNRI hjelpe mot depresjon. Litt alene, men best sammen med en annen AD. Så du kan spørre om du kan legge til litt seroquel med det du allerede går på? takk for svar. Jeg er veldig desperat , er veldig deprimert og full av angst ,så vil prøve hva som helst. Hvor lang tid tok det før Seroquel virket mot depresjonen? var det forverring av angst og depresjon før bedring? ( slik som med antidepressiva)? Anonymkode: e0309...400 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august Marye skrev (På 5.8.2025 den 14.23): Funket bra mot depresjon her men sluttet pga bivirkninger og brukte litium isteden kan jeg spørre: hvilken bivirkninger fikk du? Anonymkode: e0309...400 0 Siter
Marye Skrevet 6. august Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): kan jeg spørre: hvilken bivirkninger fikk du? Anonymkode: e0309...400 Restless legs og bulimi 0 Siter
Everybody Skrevet 6. august Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): takk for svar. Jeg er veldig desperat , er veldig deprimert og full av angst ,så vil prøve hva som helst. Hvor lang tid tok det før Seroquel virket mot depresjonen? var det forverring av angst og depresjon før bedring? ( slik som med antidepressiva)? Anonymkode: e0309...400 Jeg merket at Seroquel hjalp mot depresjon da jeg prøvde å trappe ned samtidig som jeg gikk på efexor og latuda. Men seroquel alene hjalp også litt på depresjon. Tok kanskje 2 uker. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. august Skrevet 8. august Everybody skrev (På 6.8.2025 den 23.33): Jeg merket at Seroquel hjalp mot depresjon da jeg prøvde å trappe ned samtidig som jeg gikk på efexor og latuda. Men seroquel alene hjalp også litt på depresjon. Tok kanskje 2 uker. Dvs at du kanskje du hadde for høy dose med Seroquel , siden den hjalp da du prøvde å trappe ned? Var Latuda også for depresjon? Anonymkode: e0309...400 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. august Skrevet 8. august Marye skrev (På 6.8.2025 den 15.29): Restless legs og bulimi uff, det m¨å ha vært forferdelig ...brukte du depot ? høy dose? Anonymkode: e0309...400 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. august Skrevet 8. august nachnoo skrev (På 4.8.2025 den 21.55): Depresjon ved BP? det er usikkert om jeg har bipolar, men da bipolar 2. Diagnosen tilbakevendende depresiv lidelse har jeg fått. Moderat episode , med moderat selvmordfare skriver psykiater Anonymkode: e0309...400 0 Siter
Everybody Skrevet 8. august Skrevet 8. august (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Dvs at du kanskje du hadde for høy dose med Seroquel , siden den hjalp da du prøvde å trappe ned? Var Latuda også for depresjon? Anonymkode: e0309...400 Ja jeg stod på 450 mg seroquel og klarte å trappe ned til 150. Går jeg under 150 får jeg symptomer. Nei Latuda er for noe annet. Endret 8. august av Everybody 0 Siter
nachnoo Skrevet 8. august Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (1 time siden): det er usikkert om jeg har bipolar, men da bipolar 2. Diagnosen tilbakevendende depresiv lidelse har jeg fått. Moderat episode , med moderat selvmordfare skriver psykiater Anonymkode: e0309...400 Ja, Seroquel virker mot depresjon. Anbefalt dose er 300mg. Med tilbakevendende depresjon bør man vurdere svært lang / livslang behandling. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. august Skrevet 9. august nachnoo skrev (19 timer siden): Ja, Seroquel virker mot depresjon. Anbefalt dose er 300mg. Med tilbakevendende depresjon bør man vurdere svært lang / livslang behandling. tusen takk for svar. Er Seroquel en man kan bruke over svert lang tid?...Jeg spør mye fordi jeg føler meg desperat. Har begynt i traumebehandling (EMDR), og har fått beskjed om at jeg ikke bør få mer medisiner fordi det legger lokk på følelser, men jeg holder snart ikke ut mer av angst og depresjon, så må gå til fastlegen og nesten selv komme med forslag til medisin Anonymkode: e0309...400 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. august Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (54 minutter siden): tusen takk for svar. Er Seroquel en man kan bruke over svert lang tid?...Jeg spør mye fordi jeg føler meg desperat. Har begynt i traumebehandling (EMDR), og har fått beskjed om at jeg ikke bør få mer medisiner fordi det legger lokk på følelser, men jeg holder snart ikke ut mer av angst og depresjon, så må gå til fastlegen og nesten selv komme med forslag til medisin Anonymkode: e0309...400 Er behandleren din psykiater? Anonymkode: fa4c2...866 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. august Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 19.21): Hei. Noen som vil dele sin erfaringer med Seroquel? Jeg går på efexor og Lamictal , men sliter alikavel veldig med angst og depresjon. Er nesten ikke til å holde ut. Våkner hver eneste morgen med trykk i brystet og pustevansker . Har en grusom angst hele døgnet. Har høylytte gråteanfall som varer i mange timer og selvmordstanker. Kan Seroquel virke mot angsten og depresjonen? Hvor lang tid tar det før den virker? Anonymkode: e0309...400 Seroquel er antipsykotika, sterkt og bør vel ikke brukes over særlig lang tid. Jeg fikk det da jeg var ganske alvorlig deprimert og ikke fikk sove over lengre tid. Når det er sagt fikk det meg til å sove og slappe av for første gang på lang tid. Til dette formålet fungerte det 100%. Det var faktisk en trygghet at det faktisk finnes en pille for alt når en har det ille nok. Anonymkode: e5674...251 0 Siter
nachnoo Skrevet 9. august Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Seroquel er antipsykotika, sterkt og bør vel ikke brukes over særlig lang tid. Dette er enkelt sagt bare tull. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. august Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (På 9.8.2025 den 14.11): Er behandleren din psykiater? Anonymkode: fa4c2...866 hun som utfører EMDR er sosionom, men har også snakket med psykiater på DPS.. Anonymkode: e0309...400 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.